Gå til innhold
Bilforumet.no
Fordy

Kjøp av Ford Mustang '66

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har alltid hatt lyst på en Ford Mustang fra 60tallet, men hvordan er det å eie en veteran?

 

Er det generelt mye skruing og reparering?

Priser på forskjellige deler som f.eks motor, girkasse, etc..

 

Mustangen jeg har sett på er restaurert og har bl.a forsterket bakaksel, sperr, tracktion bars, etc..

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye som må skrues, er avhegig av utgangspunktet. Er bilen bra restaurert skal det ikke være så mye, også medregnet lite kjøring, da dette er en sommerbil. 

Alt er reparerbart også, i motsetning til ting på nyere biler, hvor det er mye elektronikk, sensorer og styrebokser som kan være til bry.

Er det V8-er så kan er det litt mer motor som er litt mer komplisert enn 6-eren som den også ble levert med.

Hvor mye skruing det kan bli er også avhengig av deiverse oppgraderinger, som noen liker å gjøre.

 

Jeg ville fått en fagmann en som kjenner disse bilene til se på bilen. Sjekk om det ikke er en Ford veteranklubb, Mustang-klubb?

Kanskje en der kan sjekke ut bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye skruing det blir legger du selv opp til.

Kjøper du en som er total restaurert skal det bli minimalt med skruing, og visa versa.

Skal du kontinuerlig forbedre/oppgradere blir det mye skruing, og holder du det org. blir det lite hvis bilen er i god stand.

Men, det er snakk om en 50 år gammel bil så noe skruing kommer du garantert ikke utenom.

Priser på motor, girkasse ol. stiger synkront med hvor mye oppgraderinger de skal ha.

Crate-engine 350 fra statene kostet for 6-7 år siden rundt 30-35'000,- så det er ikke så vanvittig dyrt. Regn rundt 40'000,- nå

Girkasser er alt fra noen tusenlapper og til over 50'000,- alt etter hva du skal ha og hvordan du skal kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar karer!

 

Jeg jobber med to stk som er Ford veteranbil fanatikere, som kan bli med å bedømme hvilken stand bilen er i.

Prisene på delene var jaggu ikke gale. Men hva koster det å ha bilen på verksted å skru f.eks skifte toppakning, o.l?

 

Bilen ligger ute til 160k, noe som er en pris en skal få en rimelig god veteran for, eller? 

 

 

Annonsen:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76476215

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.