mario94 Skrevet April 24, 2016 Rapporter Share Skrevet April 24, 2016 Akkurat byttet dynamo, vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Men problemene oppsto etter det hvertfall. Det er flere ting: -Bilen lugger litt når jeg ruller på giret uten å gi gass, akuratt som om giret er alt for høyt. Merker det kun i lave hastigheter. -Radioen på bilen kommer å går, skjermen i bilen blir svart så tar det noen sekunder så lyser den igjen, og sånn holder den på. Noen ganger oftere enn andre, sikkert ikke noe arlig feil, men jævli irriterende. -Barnesikring i på dørene bak går av å på, noe den aldri har gjort før. Kommer opp i displayet: Barnesikring deaktivert/aktivert -Og motorlampa lyser, trodde det kanskje var kun olja. Men den var fin. Noen tips på hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 24, 2016 Rapporter Share Skrevet April 24, 2016 Tror du får følge bilen din til legen en tur, og sjekk kabling til dynamo ;) Og ja, lampe for motorfeil kommer ikke grunnet lavt oljetrykk, er eget varsel for dette. Ikke vet vi hvilken bil det gjelder heller ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mario94 Skrevet April 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2016 er samme lampe for olje og motorlampe jo ;) Akkurat det vet jeg. Gjelder en volvo v50 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 24, 2016 Rapporter Share Skrevet April 24, 2016 Nå har jeg ikke peiling på Volvo, men de jeg har vært borti har eget varsel for lavt oljetrykk. Søkte opp instruksjonsbok for en 2007 V50, og under punkt 51 viser både varsel for olje trykk og motor. Hvilken modell har du? http://new.volvocars.com/ownersdocs/2007/2007_V50/07v50_02.htm Er også eget varsel på 2005-modell, se punkt 41. http://new.volvocars.com/ownersdocs/2005/2005_V50/05v50_03a.htm Det samme gjelder S40/V40, punkt 21. http://new.volvocars.com/ownersdocs/2004/2004_s40-v40/04sv40_02a.htm Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 24, 2016 Rapporter Share Skrevet April 24, 2016 Du bør nok aller først sjekke ladespenningen din. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 24, 2016 Rapporter Share Skrevet April 24, 2016 Samt sjekke alle tilkoplinger bak på dynamoen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 24, 2016 Rapporter Share Skrevet April 24, 2016 er samme lampe for olje og motorlampe jo Akkurat det vet jeg. Gjelder en volvo v50 Hvis motorfeillampe og oljetrykkslampa er den samme så lurer jeg på hvorfor den da er utstyrt med en, oljetrykkslampe. (Vet noen Volvo'er kommer opp med tekst istedenfor lampe, men motorfeillampe indikerer ikke dårlig oljetrykk. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mario94 Skrevet April 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2016 Glemte å lese her jeg, jeg vet bilen lekker litt olje og når det er lite olje så lyser samme lampe som nå. Men nå kommer det opp mye rart i diesplayet om dagen. Sto for høy ladespenning nå istad, men hvordan kan dette ha seg? Sendte melding til volvo, men ikke fått svar. Tenkte å ringe dem iløpet av uka igjen og høre om en liten service på bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 30, 2016 Rapporter Share Skrevet April 30, 2016 Defekt laderegulator kan forårsake for høy ladespenning. Du bør definitivt peile olja di oftere hvis du får opp melding på lavt nivå. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg