Gå til innhold

vanskelig i oppoverbakker/vanskelig å løse

Ranger emnet


Grub3r

Anbefalte innlegg

Hei,
 
jeg har nylig kjøpt meg en polo 1.2 bensin 2004  og har noen spørsmål.

bilen har nesten ikke vært brukt før nylig, bare noen korte turer til/fra nærbutikk.
 
var på langtur i går og merket at bilen strever med å komme opp i fart i oppoverbakker.
må opp i 4 tusen og 70 i 3 gir før jeg girer i 4 og der stopper det på en måte opp.
 
når jeg trykker gasspedalen litt merker jeg at den prøver men det er ikke nok, trykker jeg litt til stopper det helt opp. Det blir på en måte for mye for bilen, det skjer ingenting hverken på omdreininger eller hastighet.

 

når bilen er i fri og man trykker på gass-pedalen så er den sein med å gi gass hvis jeg kan si det.

jeg trykker det går noen strakser(0,5-1 sek) og så hører man motorlyden.

 

når jeg kjørte i går og etter ca. 90 km kom motorlys på, etter å ha kommet hjem og sjekket vha en usb-leser fikk jeg opp "P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold", som trolig har noe med avgasser å gjøre?

 

det er vaskelig å løse bilen i 1 gir, det må gies en del gass for at motoren ikke skal stoppe

det er også vanskelig å rygge, veldig lett for at motoren stopper, igjen det må gies en del gass, jeg hører også en "pling/klank" lyd (som om noe treffer noe annet, eller spretter vekk fra noe) fra foran i bilen.

 

Kan jeg anta at det kan være clutchen som er slitt i det siste tilfelle?

 

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått lenge? Når fikk det en service sist? 

Om det er lenge siden det er skiftet plugger, bensinfilter osv så kan det fort skape mye rare feil. 

Ville ha gitt den en skikkelig service også tatt det der fra om problemet ikke blir bedre. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår