Jump to content
Bilforumet.no

Grub3r

Bruker
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

About Grub3r

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/02/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Jorden

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. Hei og god påske til dere her! jeg har et spørsmål om hvordan man stiller inn en stromberg CD 175 forgasser. har lest volvo dokumentasjon på gjennomgang og innstilling av den men har ingen spesielt verktøy tilgjengelig. forgasseren hadde vært demontert og renset, skrudd sammen etter volvo-sine anbefalinger. den skal nå monteres på bil og stilles inn. i boken står det at man skal begynne med å stille inn avgass spørsmålet er om det er mulig å stille den inn uten CO2 måler, eventuelt om noen her har gjort lignende operasjoner og har noen tips. ps: mot
  2. Blir da ikke avgivten satt som skyldig og må betales av ny eier for å få utstedt det nye vognkort?
  3. Dette er en veldig riktig, men hva med det som heter å låne bilen med DEL1 liggende i bilen? når forsikring er i orden og står i kjøpers navn så skal det ikke være noe som helst problem å kjøre/bruke bilen sålenge DEL1 følger bilen vil jeg tro.
  4. Grub3r

    Snart valg...

    Hva med sofastemmere som er hverken høyre eller venstre-lent? Eller de som ikke kan en pøk om politikk(slike som meg) hva er høyre godt for da?
  5. Hei, nå er det slik at jeg har en volvo her som tuller seg på en merkelig vis. bilen ble hentet med lekkasje mellom manifoil og motor, den ble kjørt fra østlandet og til vestlandet uten noen problemer. den ble brukt noen korte turer hjemme for å "holde den i bevegelse" etter par turer merket jeg at bilen plutselig begynte å fjuske når jeg kjørte sakte i 2 gir med lite gassbruk. jeg kom hjem og sjekket atf i gasser, det var veldig lite, jeg fylte på og parkerte bilen. neste dag var alt borte. jeg fant ut at o-ringen for justeringsskrue i gasseren hadd
  6. etter at jeg byttet alle tenn-plugger og ledninger ble dette mye bedre. mulig det er kondens som samler seg da etter at bilen har stått ubrukt noen uker vil den fjuske litt før den blir kjørt noen kilometer.
  7. fylte inn med grease i belgene. hev inn stop-leak for atf etterhvert så var det bare par dråper om dagen.
  8. Hei, oppdaget her om dagen at det hadde samlet seg noe olje under bilen. kjente på det og det så ut som ATF(rødaktig farge). tok av beskyttelsen under og så at styregearet var oljete under. vasket og tørket alt og sjekket igjen neste dag, det så ut som at den begynte å bli litt våt igjen.. ser også at det har minket litt i beholdere med servo-væsken og er under "MIN" nå. sjekket grundig rundt og det ser helt tørt og jeg finner ikke hvor det kan lekke.. sjekket samtidig støvmansjetter som går mot styregearet som også så våte løsnet og her var det en brun-aktig oljete v
  9. Hei, skal bytte vannpumpe på en eldre bil. pumpen er to-delt, og begge delene skrues av ved bytte... (vannpumpe-mellomdel-andrepumpedel<--skruer gjennom alle tre) det fulgte med pakning til pumpen men ikke til den andre delen målte opp medfølgednde pakning og den er 0.6 jeg har pakningspapir på 0.4 og 0.8, bedre å bruke tynnere eller tykkere? er også usikker på om jeg skal ha noe stoff på pakningen når jeg skal montere, type pakningssement. hadde allerede kjøpt formagasket nr 3, pakningstettning.( http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/motorplei
  10. har funnet ut at disse heter styrepinner eller studs og med gjenger i begge ender. kunne også bestille fra volvo direkte. blir tydeligvis en jobb etterhvert men det får vi komme tilbake til. takk for alle bidrag.
  11. Hei. Men det er bolter som stikker ut som man skrur muttere på om jeg ikke tar feil. Er en hann som stikker ut som man trer manifoil på og teiter med muttere..
  12. Hei, hørte at det var et kjent problem med at gjenger på disse ryker etterhvert. Hva gjør man egentlig når noe sånt skjer? Mvh. DB
  13. Hei igjen godt folk. Jeg ønsker å forsette litt på denne tråden da jeg har funnet ut litt mer nå. Gikk over forgasser visuelt i i motorrom og fant ut at choke-fjæren(som drar tilbake choken ) hadde hoppet av på en eller annen måte. skrudde også opp litt på choken slik at den fikk litt ekstra når den ble satt på. bilen går nå greit uten å slukke ved påslått choke når den er kald, den går veldig ujevnt men den går ihvertfall.. MEN. de siste 2 turer har den vært veldig luggete, hakkede ved kjøring og pådrag før den blir 'skikkelig' varm. det betyr at den først blir
  14. Bilen er 30 år gammel og kunnskapen er uvurderlig
  15. Ingen som har gjort dette på en Volvo før?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.