Gå til innhold

Hinsides priser. bytte av deler.


DagArne

Anbefalte innlegg

Hadde Transit på EU-kontroll. Fikk konstantert rust på bremseskiver bak og ødelagt støvmansjett forhan.

Bare for å skifte bremseskiver fikk jeg en pris på 12000 fra Ford, dette synes jeg var en hinsides pris for å dra av skivene og sette på nye. Kunne være inkludert hjullager, men han viste ikke helt?

Skulle også ha 4000 for å skifte støvmansjetten,Har ikke verktøy til å skifte noen av delene, men støvmansjett må jeg nesten ha.

 

Skivene se ser ganske fine ut for meg, men NAF sa det var over 25% rust.

 

Er dette normal pris for å bytte sånne deler eller er varebiler generellt dyre å vedlikeholde?

 

Noen som har erfaring med å pusse rusten på skiver?

 

Fikk en pris fra ikke merkeverksted på 5600 på begge deler. Da er Ford rådyre.

Endret av DagArne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjent at hjullagernavene ruster sammen med bremseskivene, det er umulig og få skilt lageret og skiva uten at du ødelegger senteret på bremseskiva om du prøver å presse skiva løs. Da har de sikkert tatt med to hjullagere i prisen. Tipper bare de to komplette navene koster 3000 pr stk. 

 

Støvmansjetten på det indre endeleddet det er snakk om. Må som regel ha firehjulskontroll etterpå da det ytre endeleddet må demonteres. 

 

Skjønner godt at merkeverkstedet tar med alle kanskje nødvendige delene nå i stedet for at du får en telefon når bilen står demontert om at jobben blir nesten dobbelt så dyr. 

 

Er det rust på anleggsflata til klossene på skiva, så er det bare å skifte. 

Finnes drøssevis av internettsider som selger bildeler, så du kan spare mange tusen på å ta et søk. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og tips. :)

 

ok, så hos de to som har under halvparten i pris så kan jeg få en overraskelse med andre ord. Den som ga meg tilbud skriver jo det inkluderer alt. Det er jo ifht spesifikasjonen jeg ga da med bytte av mansjett og bremseskive. Blir det problemer så kommer kanskje resten i tillegg som du nevnte.

 

Hjelper det å søke etter deler på nett når jeg ikke har verktøy, kunnskap eller tid til å drive med det selv? Bytter de deler på merkeverksted jeg har kjøpt selv?

 

Ser på priser nå på hjullagersett hos Mekonomen og de er ca 5000 for to, så de er dyre.Bremseskiver finner jeg for ca 1900 for to. Må jeg bytte bremseklosser bak også er det 1700 for to. Støvmansjett 140 kroner. På meldingen fra NAF så står støvmansjett høyre, ytre foran.

 

Mekonomen er ikke akkurat billig på deler. Stemmer regnestykket mitt så er de godt innafor. Delene er jo svindyre.

 

Mulig Ford har tatt i grundig da for å være på den sikre siden?

 

Bs bildeler er halve prisen ser det ut til, men der sliter jeg litt med å være sikker på  å finne riktig del da jeg får opp forskjellige valg til bilen. Mulig jeg blingser litt på om det er en eller to stk.

bremseskive 900

hjukllagersett 1500

Bremseklosser 744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kunne plusse på 6200 hvis jeg beskrev utfordringen som Opelduude kom med til de som kom med laveste tilbudet.

 

Er det noen mulighet å se om skivene er rustet sammen eller er det kun å prøve å ta de av?

Vil det være noe poeng i  å spraye på noe CRC eller WD40 i skøyten?

 

Dette er en Transit 110 T300. 2006 modell.

Endret av DagArne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår