Erik87 Skrevet Mars 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2016 Hei! Har hatt problemer med oljelampa i dashbordet etter at jeg fikset oljefilter (erstattet med ny), tømt oljen og skiftet oljeplugg. Kan det være at sensoren har hengt seg opp ellernoe? Har sett på denne: http://diagnosebutikken.no/produkt/bildiagnose/bmw/icarsoft-cr-plus-multibrand Der står det nullstilling av oljelys. Får denne slettet feilkoden? Noen med erfaringer ang dette problemet etter skifte av olje og/eller oljefilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2016 Sjekk først ledninger og tilkobling til oljetrykkføler. Kjøp evt ny føler. Koster gjerne ikke stort over en 100-lapp. De fleste klarer seg med langt rimeligere diagnoseapparat enn det du linker til.. Hva slags bil er det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2016 Oljelampa, som da i oljetrykkslampa? Mer sannsynlig at du har feil oljefilter enn at den på mirakuløst vis skulle ta kvelden samtidig som et oljeskift. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik87 Skrevet Mars 19, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2016 Det er en BMW 3-serie 10mod. Det er symbolet for olje som lyser hver gang jeg skrur på bilen. Oljefilteret skal være riktig og det er festet ordentlig. Begynner å bli noe irriterende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2016 Oljetrykksbryteren fungerer kun som en bryter for oljelampa i instrumentet. Du får ikke sletta den siden den ikke genererer noen feilkoder. Det som menes med nullstilling av oljelampe på det apparatet er varsel om at er på tide med oljeskift. Du hører fort på motoren din om den har lite oljetrykk. Hvor kjøpte du oljefilteret ditt? Har du sjekket at du ikke har klart å få løsna ledningen til oljetrykksbryteren? Om alt det er i orden og så ville jeg prøvd å skifte oljetrykksbryteren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik87 Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2016 Kjøpte det på mekonomen. Jeg skal få sjekket ut dette ang oljetrykksbryteren på mandag. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg