Piddi Skrevet Januar 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Hei Jeg har problemer med at poloen ikke starter. Batteriet ble byttet siden det gjentatte ganger ble utladet, og dermed ble det trukket den konklusjonen at det var batteriet som var grunnen til at ikke bilen starter. Men bilen vil altså forsatt ikke starte. Starteren sviver rundt, men ikke mer enn det. Det går fint å trille den i gang, og bilen går fint når den først er i gang. Har noen tips til hva det kan være? Det er en 2010 1.4 bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Om starteren bare "sviver rundt" uten skikkelig fart, så bør du sjekke tilkoblingen til batteriet, og jordforbindelsen fra batteri til gods. Om det er batteri eller forbindelser som gjør at du ikke får nok spenning til start, så vil du også se at lys blir veldig svakt når starteren er i gang. Om det er spenning nok, men allikevel ikke skikkelig fart på starteren, så kan det være starteren som er dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Piddi Skrevet Januar 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Takk for svar. Er det mulig å konstatere om det er dårlig kontakt ved å f.eks bruke startkabler? Batteriet er helt nytt, men skal sjekke over alle tilkoblingene. Er det pussing og smøring som er tingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Som Bwana antyder, har starteren normalt turtall når du prøver å starte? Vet du at det nye batteriet er oppladet? Om det er kjøpt nytt i butikk så er det som regel aldri oppladet.De stedene man bør sjekke er polskoene. Disse skal være rene og satt inn med syrefri vaselin (kun tynn hinne). Så sjekke plusskabel inn på startmotor, samt jording mellom batteripol og chassis, samt jordlisse til motor/girkasse. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Piddi Skrevet Januar 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Burde jeg kanskje sjekke spenningen på batteriet da. Skal hive meg rundt, kommer med oppdatering etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Piddi Skrevet Januar 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Da er bilen satt til lading. Jeg målte batteriet og det var 12V, så jeg bestemte meg for å skubbe bilen i gang å ta en liten tur for å se om den ladet seg litt. Det gjorde den, og etter endt tur var det lett å starte bilen. Jeg sjekket over skoene og koblinger, og alt så fint ut. Bilen er svogeren min sin, og jeg ladde ikke sett på bilen før i dag. Alt ser ut til å ordne seg nå. Takk for hjelpen her inne, så får vi bare krysse fingrene. God helg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Altså var batteriet flatt - og startmotoren gikk ikke rundt med normalt turtall. Et utladet batteri holder 12V, et fulladet batteri holder 12,8V - målt minst 15 minutter etter at lader er frakoblet eller motor stoppet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Februar 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2016 Jeg hadde et liknende problem på en For Sierra, som ikke ville starte med et dårlig batteri. Der fikk jeg opplyst at dateenheten trengte ca 9 volt for å fungere. Med nytt eller godt oppladet batteri fungerte bilen i lang tid etterpå. Husker ikek om batteriet ble byttet? Er batteriet nærmest utladet kan det klare å dra starteren rundt, men i kaldt vær kan batterispenningen synke til under 8 volt og det er kanskje i underkant av hvilken spenning komputeren trenger for å fungere. Bra at bilen går bra nå i alle fall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg