R666 Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Har fått opp trykket på mazda'n min, men clutchen har problemer å henge med, slurer i 4. gir me 1.5 bar. Noen som har bytta clutch på disse bilene? Er det lettest å ta ut motoren eller girkassa?:D Å hvordan tåler girkassa en hardere clutch..... mvh Puff Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Hei. Bare å ta ut kassen. Demonter i motorrommet det som må av (luftfilter, motorfeste, etc), og ta ut kassen "underifra". Anbefaler 2 søyler, da det å ligge i grusen (på bakken) gjør dette til en helt angry :yak: knock puke violin :fire: :anger: Devil jobb. Hver gang jeg må gjøre det på bakken, sverger jeg på at det er siste gangen. Så glemmer jeg etter noen måneder, og så looper jeg rett tilbake til start (-grusen). Jeg lærer aldri...:rolleyes: mvh PS : Tok litt av på "animasjonen" her... Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Vet du om noen plasser der de selger ganske brukbare clutcher? Eller har kanskje du noen på lager??:rolleyes: mvh Puff Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Ser en del kjører med Sinther Cluthc (sikker feil stavet), men vet ikke hvor de har kjøpt de! Hvordan er det å kjøre med en slik clutch, når en bruker bil til dagen? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Hei. Det er helt gull å kjøre med sinter. Alle (-og det er hvertfall 10-15) skeptikere som var, ja, skeptisk, de har alle vært fornøyd etterpå. Nøkking i køkjøring, etc er ikke noe problem, sålenge morra di ikke skal kjøre bilen. Og skal du kjøpe, så er det bare å sende en PM. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lich Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Du har sikkert snakka med mazdafun og skaffet deg clutch nå men. Jeg kjøpte sinter'n min hos crazytuning. Brukte noen timer på å sette i kan du si, men det funka fint som bare det :D Siter Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107 x Mazda 323 GT-R -94 x Mazda 626 -86 Always listen to what a man says to you when he's angry! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet April 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Har ikke kjøpt meg clutch enda, bruker nesten ikke bilen mer.... men takk for tipset :) Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Er det ikke greit å ha original clutch å satse på at den ofrer livet sitt for girkassa, eller er den så dårlig at det ikke nytter å kjøre med etter litt trim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAZDA GT-R Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Jeg brukte opp 3 orginal clutcher på 2 mnd. Kjøpte Helix lamellplate, har holdt et år nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet April 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Clutchen min har fungert perfekt helt siden jeg kjøpte den, men etter effekten kom litt opp holdt ikke clutchen følge. Trakk derfor den konklusjon at orginal clutch er for orginal bil. :D Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 hvor mye må man ut med for en sinter clutch? Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Originally posted by Puff Clutchen min har fungert perfekt helt siden jeg kjøpte den, men etter effekten kom litt opp holdt ikke clutchen følge. Trakk derfor den konklusjon at orginal clutch er for orginal bil. :D Tror jeg kjører "litt" roligere enn de fleste her for jeg har bare slura ein gang siden jeg har fått opp trykket. Er faktisk reddere å dra på med denne bilen enn jeg har vært med de jeg har hatt tildligere. Kanskje det er på tide å la noen som ikke har "rasangst" få overta herligheten så får jeg bare kjøpe meg en Caddy eller no. -R-:( Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Mai 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2004 Er forsiktig på lavt turtall, men når jeg kommer over 3500 er det bånn gass. Når jeg hører ylingen fra turboen er det for sent å snu ja:D Gasspedalen forsvinner brått ned til gulvet da ja ( hadde det gått skulle jeg pressa den gjennom gulvet ) Har enda ikke fått montert clutch....jævli treig jeg :D Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lich Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Originally posted by mighty hvor mye må man ut med for en sinter clutch? Hvis jeg ikke husker riv ruskende galt, så gav jeg vel ca 1700-1800,- for min plate. Siter Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107 x Mazda 323 GT-R -94 x Mazda 626 -86 Always listen to what a man says to you when he's angry! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 okey..1800 er vell ikke så ille? hvem selger sånt? mazdafun? får bli da jeg har fått jobbet litt i sommer.. Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg