Gå til innhold

Feilkoder Audi A4 Allroad 2.0 TDI

Ranger emnet


Pr3cis

Anbefalte innlegg

Har en hel haug av feilkoder, noen som kan hjelpe meg med noen av de?
 

Noen koder sier vel seg selv, men noen er vel litt typiske for bilen.

 

U111300

function limitation due to recieved malfunction value - active/static

 

P067400

Cylinder 4 glow plug circuit active/static.

 

00285

Right front ABS wheel speed sensor G45 electrical malfunction in circuit

 

00473

Electronic parking brake control module J540. Please read DTC.

 

02823

Locking requirements for steering column lock not met-tbd

 

00457

Vehicle electrical system control module J519. Please read DTC

 

00256

A/C pressure/temperature sensor G395, implausible signal

 

01316

Brake control module. Please read DTC

 

 

ABS sensoren er grei, da jeg klarte å knekke den da jeg byttet hjullager. Håper bare at feilkode 00473 har en sammenheng med denne, For koden var der ikke før hjullagerbytte. Samme med 02823 og 01316

 

Har bestilt glødeplugg, er dette noe hokus pokus å bytte i forhold til bensinbil? Hvor er sylinder nr. 4???

 

Noen som vet hvordan jeg måler ohm og resistanse på denne A/C temperatur/trykk sensoren?? Klarer ikke å finne noe på nett.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt glødeplugg, er dette noe hokus pokus å bytte i forhold til bensinbil? Hvor er sylinder nr. 4???

 

 

Glødeplugg og tennplugg er mye av det samme å bytte. Bare at glødepluggen er tynnere og har lett for å knekke. Så vær forsiktig da du skrur de ut. Ha varm motor. Jeg brukte også rustløsner rundt ved gjengene for å være sikker. 

 

Og da du skal bytte så bytt alle! Dem har sikkert sittet der like lenge

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødeplugg og tennplugg er mye av det samme å bytte. Bare at glødepluggen er tynnere og har lett for å knekke. Så vær forsiktig da du skrur de ut. Ha varm motor. Jeg brukte også rustløsner rundt ved gjengene for å være sikker. 

 

Og da du skal bytte så bytt alle! Dem har sikkert sittet der like lenge

 

Det var ikke dumt! 

 

Da bestiller jeg 4 stk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS-sensoren og glødepluggen er nok ganske grei. Men ser ut som du har brukt en uorginal tester? Feilkodene så ikke veldig kjente ut og vanskelig å søke opp f.eks. U111300. Hadde vært utrolig kjekt hvis du kjenner noen som har VCDS eller lignende diagnosetester som kunne lest ut for deg.

 

Men fant litt om 00457 og 00256 på nett som du kan sjekke:

http://uberlame.com/a6_tsb/HVAC/Air%20conditioning%20inoperative%202020124-2.pdf

http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/sensors_17264.html

 

Litt usikker på om det er riktig modell, men satset på det siden det er 2.0TDI

 

Ang. A/C trykksensoren så sjekker man ikke den ved å bruke Ohm, det er ikke en temperatursensor(selv om det står det). Den føler bare trykket i A/C anlegget, trykk og temperatur henger sammen, øker trykket øker temperaturen også. Men som det står i link nr 2 så skal:

Pinne 1 - Gods, 0V ved kontakt av og på

Pinne 2 - Signal, ca 0,5-4,5V hvis den bruker 5V som referansespenning. Skal da ikke være 0V eller 5V. Må måles med kontakt på og tenning på

Pinne 3 - Referansespenning/Spenningtilførsel, 99% sikker på at det skal være 5V der, tenning på, kontakt av/på

 

For å måle pinne 2 kan man bruke en binders eller lignende og stikke inn bak på kontakten der ledningen går inn, måler da fra bindersen og over til minuspolen på batteriet 1-winking.gif

 

Håper det hjelper litt hvertfall, litt vanskelig å si hva det er med elektronisk parkbrems ut ifra de feilkodene, vil anbefale å få lest ut feilene med VCDS/VAG-COM smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS-sensoren og glødepluggen er nok ganske grei. Men ser ut som du har brukt en uorginal tester? Feilkodene så ikke veldig kjente ut og vanskelig å søke opp f.eks. U111300. Hadde vært utrolig kjekt hvis du kjenner noen som har VCDS eller lignende diagnosetester som kunne lest ut for deg.

 

Men fant litt om 00457 og 00256 på nett som du kan sjekke:

http://uberlame.com/a6_tsb/HVAC/Air%20conditioning%20inoperative%202020124-2.pdf

http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/sensors_17264.html

 

Litt usikker på om det er riktig modell, men satset på det siden det er 2.0TDI

 

Ang. A/C trykksensoren så sjekker man ikke den ved å bruke Ohm, det er ikke en temperatursensor(selv om det står det). Den føler bare trykket i A/C anlegget, trykk og temperatur henger sammen, øker trykket øker temperaturen også. Men som det står i link nr 2 så skal:

Pinne 1 - Gods, 0V ved kontakt av og på

Pinne 2 - Signal, ca 0,5-4,5V hvis den bruker 5V som referansespenning. Skal da ikke være 0V eller 5V. Må måles med kontakt på og tenning på

Pinne 3 - Referansespenning/Spenningtilførsel, 99% sikker på at det skal være 5V der, tenning på, kontakt av/på

 

For å måle pinne 2 kan man bruke en binders eller lignende og stikke inn bak på kontakten der ledningen går inn, måler da fra bindersen og over til minuspolen på batteriet 1-winking.gif

 

Håper det hjelper litt hvertfall, litt vanskelig å si hva det er med elektronisk parkbrems ut ifra de feilkodene, vil anbefale å få lest ut feilene med VCDS/VAG-COM smile.gif

 

 

Takk for svar! smile.gif

 

Har en Autel Mot Pro diagnosetester som tar alt av merker. Så for Audi så blir kanskje det uorginalt da? 

Bruker de VAG-COM på verksteder? Så kan jeg jo kanskje spørre der smile.gif

 

Jeg får ny ABS-sensor og glødeplugger i løpet av uka, så da håper jeg noen koder forsvinner hvertfall smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et par andre ting også:

 

Den har slitt litt med å komme opp i 90 grader i motoren. Den kommer opp på 90 etterhvert, men det tar forferdelig lang tid. Over en halvtime. 

Da er det sånn at den stiger litt og detter litt, før den til slutt kommer opp på 90 grader. 

 

Jeg byttet termostat og kjølevæske, men opplever fortsatt akkurat det samme.. :/

 

 

Når vifta inni bilen er på, ca fra nivå 5 til 9, så er det en irriterende rasle/knitre lyd inni vifteanlegget. Høres ut som om det ligger noe inni der. 
Hva i huleste kan dette være? Kan det være ødelagt lager på vifteenheten? Jeg syter veldig med å ta ut halve dashbordet bare for å se hva det kan være..

 

 

Har egentlig bare vært problemer med bilen så langt, siden vi kjøpte den sist sommer. Satse på at den kan være problemfri en stund når alle feilene nå blir rettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturer på TDI motorene har blitt tatt opp hver uke nå synes jeg smile.gif

Diesel motorene til VAG sliter med å nå arbeidstemp på +/- 90'C. Det du opplever er helt normalt på en diesel motor fra VAG. Så den "feilen" trenger du ikke å tenke mer på

 

Okei, da tenker jeg ikke mer på det.

Blir jo forholdsvis kjapt varmt inni bilen så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS-sensoren og glødepluggen er nok ganske grei. Men ser ut som du har brukt en uorginal tester? Feilkodene så ikke veldig kjente ut og vanskelig å søke opp f.eks. U111300. Hadde vært utrolig kjekt hvis du kjenner noen som har VCDS eller lignende diagnosetester som kunne lest ut for deg.

 

Men fant litt om 00457 og 00256 på nett som du kan sjekke:

http://uberlame.com/a6_tsb/HVAC/Air%20conditioning%20inoperative%202020124-2.pdf

http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/sensors_17264.html

 

Litt usikker på om det er riktig modell, men satset på det siden det er 2.0TDI

 

Ang. A/C trykksensoren så sjekker man ikke den ved å bruke Ohm, det er ikke en temperatursensor(selv om det står det). Den føler bare trykket i A/C anlegget, trykk og temperatur henger sammen, øker trykket øker temperaturen også. Men som det står i link nr 2 så skal:

Pinne 1 - Gods, 0V ved kontakt av og på

Pinne 2 - Signal, ca 0,5-4,5V hvis den bruker 5V som referansespenning. Skal da ikke være 0V eller 5V. Må måles med kontakt på og tenning på

Pinne 3 - Referansespenning/Spenningtilførsel, 99% sikker på at det skal være 5V der, tenning på, kontakt av/på

 

For å måle pinne 2 kan man bruke en binders eller lignende og stikke inn bak på kontakten der ledningen går inn, måler da fra bindersen og over til minuspolen på batteriet 1-winking.gif

 

Håper det hjelper litt hvertfall, litt vanskelig å si hva det er med elektronisk parkbrems ut ifra de feilkodene, vil anbefale å få lest ut feilene med VCDS/VAG-COM smile.gif

 

 

Da ble ABS-sensoren og alle 4 glødepluggene byttet. ABS-sensoren var lekende lett å bytte, i forhold til mange andre biler! :) 

Ser nå at originalt skal det være BERU glødeplugger, mens det var Bosch det jeg kjøpte. Tror ikke det har noe å si. De så hvertfall helt like ut. 

 

Nå har broren min fått tilbake diagnosetesteren, så jeg må få lånt den igjen for å sjekke feilkodene. 

 

Men uansett så er det ingen varsellamper som dukker opp når man starter bilen lenger, så det er jo et godt tegn.

 

Noe annet merkelig som også skjedde når ABS-sensoren var gåen var at man måtte holde inne nøkkelen i ca. 3 sekunder (sånn keyless) for å få stoppet bilen, Dette ble normalt igjen nå, altså at man bare trykker inn en gang, så stopper den.. Merkelig at det skal ha noen sammenheng med ABS-sensoren!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår