Jump to content
Bilforumet.no
Sverreoy92

Ford Ranchero 400 1977 trim tips?

Rate this topic

Recommended Posts

Hei, har kjøpt min første veteran Amcar som er ein 1977 Ford Ranchero med ein 400 motor.

Men er ikkje så mykje krefter så lurer på om de er mulig å få noen tips til hva som er den billigeste måten å få litt meir hestekrefter, tenker i gata rundt 300 pluss minus og ca kva dette vil koste? 

 

Noen tips? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er vel en 400M motor det der, da tror jeg den er noe dyr å trimme, men det kan du jo søke opp på deler på f.eks Summit, Jegs etc.

 

Blir vel kansje lettere og rimeligere å finne en gamlere 400 motor eller en annen størrelse som er lettere og rimeligere å trimme. som f.eks 351 W, også 351 C er grei å trimme, noe dyrere en W motoren, eller sette inn en FE motor, 390, 428

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standard oppskrift er kammer, innsug, porting, gasser(e), tenning og eksos.

Hvis du skal bygge noe ordentlig så start fra scratch og bygg den opp fra bunn.

Grovt kan du regne ca. 350,- pr. hk. men det avhenger veldig av hvor mye du legger i deler ol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesper, det er standard oppskrift ja, men dette er nok en 400M motor, og dei er et dårligt emne å bygge på, pga lite tilgang med trimdeler, og det som finnes, er dyrt.

 

 

Annet innsug og forgasser kan hjelpe litt, men ikke noe spesiellt merkbart på denne motoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.