Gå til innhold

6 1/2" høyttalere med bass/basshøyttalere

Ranger emnet


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut høyttalerene i bilen og i den sammenheng vil jeg øke bass styrken.

Jeg gidder ikke styre med basskasse ol. da det er begrenset plass i en pick-up fra før, men bak i kupeén sitter det 2stk 6,5" høyttalere som jeg tenkte å erstatte med to andre som gir så mye bass som det er mulig å hente ut av de små høyttalerene.

 

Noen tips?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESK 165L spiller ganske dypt, ellers kan jeg anbefale HSK 165XL.

http://www.elutstyr.no/hertz-energy-esk-165l-5-2-veis-6-5-komponentsett-m-griller-4-ohm-100w-rms-92-db-par.html

http://www.elutstyr.no/hertz-hi-energy-hsk-165xl-4-2-veis-6-5-komponentsett-par.html

 

Men dypbass får du aldri i slike høyttalere. Men mye er gjort med demping i dørene. Legg et lag med STP Vibroplast silver, så stenger du støyen ute og beholder lyden inne i bilen.

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, de så ut til å fungere til mitt behov.

Da kommer tilleggs spørsmålet, kan de kjøres rett ut ifra spilleren eller må de styres av en forsterker?

Ser nemlig at RMS bare er på 50w, men, å legge opp en forsterker er selvfølgelig ingen stor sak.

 

Kasse er uaktuelt, og jeg er heller ikke ute etter noe VM i DBdrag, jeg skal ha litt fyldigere lyd ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det, fant hos Parts Express, men hvorfor er det 2 alternativer, en til over 90$ og en til 45$? (selvfølgelig er den billige utsolgt..)

Er ikke det typisk at det kun dem dyreste igjen når man skal ha noe. 1-winking.gif

har du sett her da om det er noe som blir lit billigere?

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=tang+band+speakers&_frs=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet der og finner ikke den versjonen jeg er anbefalt.

 

Edit: Da er Tang Band høyttalerene bestilt, prøver først uten forsterker og hvis det ikke virker tilfredstillende skal jeg ha en liggende ett eller annet sted.

Skal huske å oppdatere her, men satser på at jeg blir fornøyd. Jeg ser de har fått ekstremt god omtale, både her i Norge og i utlandet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalerene er kommet, montert og testet.

Prøvde først uten forsterker, men det var dødføtt, så koblet til forsterker og må si jeg er fornøyd.

De kan selvfølgelig ikke sammenlignes med 12" etc. men med tanke på størrelsen så syns jeg de spiller bra.

Er ikke den harry dunken som du får av større basselementer, de skaper bare et fyldigere lydspekter.

 

De har nok mye større potensiale hvis de blir satt i en kasse, men det er ikke aktuelt hos meg så jeg nøyer meg med den originale høyttaler plasseringa :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår