Gå til innhold

Min drømmebil: AC Cobra 427 1966

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ElCamino

 

La oss glemme at du sa dette:)

 

Anngående hvorfor Carrol valgte BB istaden for SB har vel noe med at hans motorlevrandør, Ford, ikkje hadde noen værst SB på den tiden som gidde så mye hk som han ville ha?

 

Ja, Shelby fikk ut 306 hester av 289 motoren men syntes det ble for lite .427'en gav vel ca 425 hk og det var nok ikke lett å få det ut av en small block den gangen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

 

La oss glemme at du sa dette:)

 

Å neida. Står for det!

Men selvfølgelig ville en motor/gearkasse kombinasjon fra en profft trimmet kliss ny Corvette kanskje vært aller råest?

 

Når det gjelder motorvalg i hotrods er amerikanerne selv mye mer åpne enn oss.

Litt av et paradoks, egentlig. I vår iver etter å bygge mest mulig "ekte" hotrods glemmer vi hva hotrods egentlig var: racerbiler. Og vi overser utviklingen i hotroddens eget hjemland, der de lenge før oss begynte å bygge med både u-amerikanske V8, og også med 6 og 4-syl motorer (ikke at JEG ville bygget med høvelbenk, for all del!)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Lexus v8 med 24v og alt også kompressor på den..

 

 

 

Var og kikka på en sån her på fredag bremsa til nesten 900hk og 930nm skulle ned i en Omega B med 6 pot kalippere fremme.

 

Blir en brutal sleeper.

 

Selv nøyer jeg meg med LS1 hel alu v8 fra Chvrolet.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Ja amerikanerne er mer åpne for andre motorer enn de store støpejernsankerne som nordmenn absolutt skal ha nedi.

Nei, stor og helst for tungt er det som gjelder :-)

 

He he.

Ja det har vel med tilgangen av slikt, og prisen på det da.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektforskjellen fra en støpejerns- til en ditto alu V8 er vel på omkring 50 kg, tror jeg (?)

 

Men prisforskjellen er jo enorm ift hva man faktisk får igjen i hkr og ved praktisk bruk (350 cid).

En alu V8 koster lett det dobbelte av en tilsvarende støpejernsklump, så for meg vil det være et pengespørsmål, ja.

 

Men hadde det vært snakk om en dagligbil, en bil som ikke skal ha så mye effekt (305 cid), eller at jeg kunne prioritert anderledes, så ville jeg selvsagt foretrukket en alu V8.

 

Men jeg har jo ikke kjøpt motor til hotrod-prosjektet ennå. Bakakselvalget er allerede endret fra stiv 8" til Jaguar (innkjøpt), så mye kan jo fortsatt skje også på motorfronten. ;)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt annerledes. Er ikke en normal blokk. Så må jo sammenlignes med andre racing blokker. I den værste av blokkene er kamen flytet lengre opp i blokka for å klare opp mot 600cid. Skulle jeg hatt en sån blokk måtte det bli til et 1000hk+ bygge. Så må vell spare et halvt århundre. Blir jo uansett ikke noe Pontiac motor, ettersom det ikke er Pontiac som bygger dem. Hvilket såkalt merke du bruker med værsting maskinene synes jeg egentlig er helt urelevant. Blir jo et spørsmål om det egentlig er noe merke i det hele tatt. Skulle jeg hatt noe absolutt værst måtte det være noe hemi greier, ingenting er tøffere enn det.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår