Jørn Hornseth Skrevet April 19, 2015 Rapporter Share Skrevet April 19, 2015 Har byttet reg, reim på min partner, skulle starte opp men glødelampa lyser ikke. Alle koblinger er satt sammen igjen, det er spenning fram til glødeplugger selv om glødelampa ikke lyser. Bilen bare småtenner litt når jeg prøver og starte den ...noen tips ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 19, 2015 Rapporter Share Skrevet April 19, 2015 Altså den vil ikke gå? Jeg regner med den gikk før du byttet reim? Da har du sikkert bommet på en tann eller to. Ta av deksler og sjekk at reimhjulene står korrekt på merkene sine. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Hornseth Skrevet April 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2015 Gikk fint før reimskifte, har sjekket tannhjul med pinner som jeg kjøpte. Alt stod riktig. Hadde ett uhell under skifte da pinnen falt ut av dieselpumpe. Oppdaget det etter en liten stund. muligheten er jo der at pumpa har gått en runde rundt føt jeg satt i pinnen igjen. Dvs at pumpa kan ha gått en runde rundt før jeg satt i låsepinnen igjen. men dreide motor rundt manuelt noen runder før jeg sjekket med låsepinner. Kan det da ha blitt feil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 19, 2015 Rapporter Share Skrevet April 19, 2015 Da er nok veiv- og kamaksel timet riktig. Nå jeg jeg meget usikker, men jeg trodde HDI var en common rail motor, men jeg tar kanskje feil? Hvis den ikke er det er det viktig at dieselpuma er timet riktig, hvis det er en CR motor så spiller det ingen rolle ang. pumpa. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Hornseth Skrevet April 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2015 Er litt usikker på typen motor... er vel litt grønn på dieselmotorer. Hvis pumpa har gått en runde rundt før den ble låst igjen og regreim montert kan da innmaten i pumpa stå 180 grader feil feks? At det er en utveksling i pumpa på 1 : 2. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 19, 2015 Rapporter Share Skrevet April 19, 2015 Det er mulig, men kan ikke svare sikkert da jeg aldri har skrudd på Peugeot før, så jeg vet ikke hvordan pumpe det sitter på den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet April 27, 2015 Rapporter Share Skrevet April 27, 2015 På hdi motorene er det samme hvordan dieselpumpa står når du timer.Den skal ikke trenge å gløde så lenge det er plussgrader, så det er nok noe som har skjedd under reg.reim byttet.Har det blitt noe skader på magnetringen som sitter på veiva?, Står sensorer riktig, er den plugget i? Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg