firelude Skrevet Januar 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2015 Hei folkens ! Jeg har en kompis med en Passat 06 mod...trur det er en slik 130 HK. Han har nettopp fått skiftet reg reim. Noen mil etter dette bytte stoppet motoren. Ved en nærmere undersøkelse viser deg seg at vippearm/ene er knekt ??? Toppen er demontert og resten tilsynelatende ok.. Reg reimen var nok ikke montert iht produsentes krav vil jeg tru.. Pussig at ventiler er ok...eller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2015 Mest sannsynlig er det en eller flere bøyde ventiler, hvilke finner man ut ved vakuumsjekk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Januar 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2015 Hmmmm....ja det er det jeg også tenker...Ventilene er mellom vippearmen og stemplene og da vil jeg anta at ventilene har slått i stemplet og den kraften er ført opp igjennom ventilstammen og over på vippearmene...Vil vel vær logiskt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 31, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2015 Om det er gjort på ett verksted, så er det deres ansvar for å rette opp i det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg