Froddi Skrevet Januar 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2015 Noen som vet hvor Map Sensor for min 2000 mod Audi S6 4,2 L er plassert. Har noe vibrasjon/lugging ved gasspådrag. Kan det hjelpe å rense Map sensor ? Eventuelt skifte ut denne. Har skiftet plugger, coiler, rengjort LLM, gassluftspjeld etc. Hadde vært greit å endelig fått 100 % ren gange på motoren. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2015 Den sitter som regel på innsugsmanifolden. Du bør heller få tatt en diagnose og sett på data fra motoren, det er billigere enn å skifte deler bare for å prøve. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froddi Skrevet Januar 23, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2015 Hei. Jeg har hatt diagnose på motoren, og det er ingen feilkoder som kommer opp. Har prøvd å lete opp på nettet hvor MAP sensor er plassert på min motor, uten å finne noe godt svar. Er derfor usikker på om det i hele tatt er MAP sensor på min modell. Det er en 4,2 liter V8 med motorkode AQJ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 23, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2015 Den har luftmassemåler ja, dermed har den ikke map-føler når det er bensin. http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1776040&CarReference_ID=4263&CategoryType_ID=1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froddi Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2015 Takker for svaret. Da kan jeg utelukke det iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 24, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2015 Bensinmotorer med turbo har som regel både LMM og MAP, din har kun LMM. opelduude reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg