Gå til innhold

Kjøpe nyere bil - Mye kjøring

Ranger emnet


Gainastyle

Anbefalte innlegg

Jeg får meg ny jobb i februar og må kjøpe meg ny bil.

Skal jobbe som selger og må reise mye i møter rundt om på østlandet.

 

Disse kravene stiller arbeidsgiver:

Bilen kan ikke være mer enn 7 år gammel

Presentabel (må se ut som en bil en seriøs selger bruker)

Må ha god plass i baksetene, ettersom jeg må kunne ha med klienter på evt flyreiser eller resturanter

 

Mine krav:

Driftsikker

Mulighet for fjernstyrt dieselvarmer på eget batteri

God fremkommelighet (Kan aldri stå fast, rekke alle møter uansett vær er et must)

God komfort.

 

Ønsker:

4x4

Navigasjon

ryggekamera

+ gode komfort og luksus ekstrautstyr

hengerfeste

God drivstoff økonomi (vet det ikke er lett å oppdrive med 4x4 og god plass, men likevel)

 

Pris, ca 300k. Dette er makspris, vil helst bruke mindre. Men kan også overstige, om det er verdt pengene.

 

 

 

Selv har jeg sett på nissan x-trail og suzuki grand vitara. Har prøvekjørt eldre SGV (2006) og likte den godt, spesielt at den har 4WD og ikke AWD. Men trenger ikke å være SUV, selvom jeg liker det.

 

Alle forslag mottas med stor takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok veldig veldig sjeldent i bushen, 4x4 er ment for de gangene man ikke kommer seg frem uten.

2WD og kjetting er ikke aktuelt pga dressplikt.

 

Volvo XC70 blir for dyrt.

 

Har tittet litt på skoda octavia 4x4. De har visst audi sin quattro og VW ellers bortsett fra karosseri.

 

Flere tips mottas gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktavia er bra kjøp!

 

Om budsjettet holder til den nyeste modellen som kom i 2013 så er den kjempefin. Limousin-plass i baksetet :)

105 hp TDI har tilstrekkelig kraft for de fleste av oss. Siden du kommer til å kjøre en del så bør ikke nedsotet partikkelfilter eller EGR ventil bli noe problem, og så kan du glede deg over svært moderat drivstoffforbruk.

 

Litt eldre Octavia med 1.6 eller 1.9 TDI er også  fornuftig kjøp.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ville gått for skoda octavia 4x4, Har selv hatt en slik 2001 model i mange år. sto aldri fast, fin å kjøre, og hadde aldri feil på den med untak av dørhåndtak på førerdør som hoppet av 1gang. Ellers var det bare å fylle diesel og kjøre. Vi hadde da en 1.9tdi 90hk som var chippet opp til 120hk, dro helt greit med full bil(5stk og fult av bagasje) og brukte i gjennomsnitt 0,5-0,6 på mila. Skoda er vel noen av di mest pålitelige billene nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår