Pr3cis Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Da jeg var ute å kjørte her om dagen begynte den røde bremse varsel lampa og blinke å pipe. Stoppet å sjekket bremsevæskebeholderen, og den var full. Bremsene fungerer like godt som før, untatt ABS'en som har vært i ustanden god stund, derav også gul lampe som lyser. Har tatt diagnosetest og finner da bare en sensor som er gåen. Feilkode 00597 og 00290 Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 utifra feilkoden så vet jo hvilket hjul som er problemet. Da er det jo bare å feilsøke. Sjekke sensor, kontakt, kabling Feilkode 00597 kommer nok av feilen du har på 00290 00290 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46): Electrical Fault in Circuit Possible CausesOpen Circuit in Wiring from/to ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46) ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46) faulty Possible SolutionsCheck Wiring from/to ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46) Check ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46) 00597 Wheel Speed Impulses; Deviation Possible SymptomsMalfunction Indicator Lamp (MIL) activePossible CausesWheel or Tire Sizes not the same on all four Wheels Wheel Speed Sensor Rotor dirty or damaged/faulty Wheel Speed Sensor(s) installed incorrectly Excessive Wheel Bearing play Possible SolutionsCheck Wheel and Tire Sizes Check Wheel Speed Sensor Rotors Check Wheel Speed Sensor Installation Check Wheel Bearings Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 ABS sensoren høyre bak har vært i ustand i over ett år, og den gule lampa har lyst pga det. Så da kan ikke jeg skjønne annet enn at det skal være en annen grunn til at den røde varsellampa har begynt å blinke?Den kommer først på etter en 10-15 minutters kjøring, kan det være pga noe varmeutvikling noe sted? skjønner ingenting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Du har sikkert mista kodinga til abs modulen du må kode den inn igjen. Virker abs sånn den skal da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Bremsene fungerer som de skal, men ikke ABS'en pga den sensoren, men det har jeg visst lenge. Men virker jo ikke som diagnosen finner hva som er grunnen til varsellampa? Er det mulig å feilsøke mens bilen er i gang når den lampa begynner å lyse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Start opp og kjør til lampa dukker opp, utfør så en diagnose uten å stoppe motor i mellomtiden. Da skal du få opp hva det er. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Da er det bare å bytte sensor kode inn absolutt modulen så skal alt bli bra at Lyset kommer når abs modulen er ute av drift eller defekt og må da kodes inn igjen. Med vag com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Da prøver jeg på det i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Bremsene vil virke som normalt. Menst abs modulen er ute av drift vil ikke systemet virke kun bremser. har kodet inn mange moduler. Årsak er defekt eller kun mistet kodingen til abs modulen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 En gåen ABS sensor har da ingenting med defekt modul å gjøre, er heller ingen vits å kode inn ny sensor. ABS lampa forsvinner automatisk når ny sensor er montert. Hadde det vært modulen som var defekt hadde ikke diagnoseapparatet fått kontakt med enheten. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Om det er så at begge lamper lyse så tyde det på att det er mer en abs sensor. Om kun abs er defekt så skal vel kun oransje lyse og ikke det røde? Men det kan hende du har rett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 Mener at gåen sensor ikke har noe med den røde lampa å gjøre ja. Den gule har tross alt lyst i et års tid uten at jeg har sett den røde før. Men hvorfor tar det noen minutter før den røde begynner å lyse? Er det vanskelig å kode abs enheten på nytt? Har vag-com.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 6, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2015 https://www.youtube.com/watch?v=G7YRiVYrLjo https://www.youtube.com/watch?v=tID9NUBBkLY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2015 Takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2015 Etter tidligere bytte av bremsecalipere og hjullager bak, merka jeg at jeg ikke hadde fått lufta bremsene ordentlig. (byttet etter den røde lampa begynte) Lufta deretter alle caliperne på nytt, fylte på litt mer bremsevæske (var rett over minimunsnivået), samt at jeg ohm'et ABS sensoren bak. Etter dette har jeg kjørt i to dager uten at den røde lampa har begynt å lyse!? Så virker da som det problemet er borte, merkelig nok! Men nå er problemet ABS sensoren bak, ohmet denne til 1250 ca. og ohmet den da fra ABS hjernen. Ohmet også de andre og de lå på samme nivå, skulle jo tro da at sensoren fungerer som den skal? Har også byttet sensor ringen og vasket selve sensoren. Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg