tomkri2 Skrevet November 30, 2014 Rapporter Share Skrevet November 30, 2014 Hei. Har hatt en passat tdi 97mod en stund nå. Ett par ting som er galt. Er konstant overtrykk i kjøleanlegget. Blåser ikke varmt i i bilen. Her om dagen så stoppet jeg bilen, å så at det rant vann ut under bilen. Under fotbrønn til sjåfør. Å er vått på gulvet. Hullet det rant ut av ser ut som er lagd av tidligere eier. Kan disse tingene henge sammen? Kan det være lekasje i/ rundt varmeregisteret inne i bilen som gjør så bilen får luft i systemet samtidig som den lekker ut vann? Takker for svar :) varmeregister vannsklig å komme til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 30, 2014 Rapporter Share Skrevet November 30, 2014 Trykk i kjølesystemet grunnet defekt toppakning? Det kan være lekkasje i varmeregisteret, eller en kombinasjon av defekt toppakning og lekkasje. Dersom det er verifisert at det ikke er regnvann som lekker inn, så må nok varmeregisteret skiftes. Ikke sikker på nøyaktig utførelse på din bil, men vanligvis er det en møkkajobb der hele midtkonsoll og i verste fall dashbord må ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomkri2 Skrevet November 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2014 Ok. Ja tror det kommer luft i systemet inn der vannet lekker ut. Regnvann er det ikke. Siden det ikke var regn den dagen det rant ut fra forbrønn :) har tenkt på toppakning jeg også. Man da burde det vel ryke hvitt av eksosen? Har heyns boka til bilen så får lese i den om varmeregisteret evt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 30, 2014 Rapporter Share Skrevet November 30, 2014 Det vil ikke komme luft inn der vannet lekker ut, ihvertfall ikke mens motor går. Det skal være litt overtrykk i kjøleanlegget, men ikke veldig mye. Er det unormalt høyt trykk er det nærliggende å tro at toppakningen er defekt.Det trenger ikke ryke hvitt av eksos selv om toppakning er defekt, men det er et av de vanligste symptomene.Følg med på nivået av kjølevæske i ekspansjonstanken, det gjør det lett og verifisere om det er kjølevann eller ikke.Alt. kan du smake på væska, dytt fingertuppen i væska og ta det på tungespissen. Er det en veldig søt smak er det kjølevæske.Ikke varme i bil kan være luft i varmeregister slik at varm kjølevæske ikke sirkulerer igjennom, tett varmeregister eller generelt dårlig sirkulasjon som følge av dårlig vannpumpe. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomkri2 Skrevet November 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2014 Ok. Det forsvinner vann fra ekspansjons tanken. Men ikke når man står på tomgang. Eneste stedet jeg har sett det her lekkt er i fotbrønn på sjåfør sia. Ingen vannlekasjer i motorrom. No måte å få åpnet tett varmeregister på? Temp nåla ligger på 90grader stort sett hele tia. Synker litt innimellom. Man kan se det kommer litt luft inn den øverste slangen på ekspansjonstanken. Å gulvet på førersiden er ganske vått. Skikkelig frustrerenes når man ikke hvet om det er topp pakning eller ikke. Surt med så mye jobb hvis det ikke trengs :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomkri2 Skrevet November 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2014 Slangene inn fra motorrom til varmeregister er også kalde etter 15min på tomgang + litt kjøring før det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 30, 2014 Rapporter Share Skrevet November 30, 2014 Hvis du lar bilen gå på tomgang og lukter ned i ekspansjonstanken, lukter det da eksos?Kan du se antydning til olje i ekspansjonstanken?Ta av olje påfyllingslokket, er det gul majones lignende guffe under det?Hvis det er ja på en av de to øverste er det garantert toppakning, hvis det er ja på nederste er det sjangser det kan også stamme fra mye kondens i olja. Siden det forsvinner kjølevæske og du har mye fukt/væske i bilen er det nærliggende å tro at det kommer fra varmeregisteret.Er begge slanger inn til varmeregisteret varme? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomkri2 Skrevet Desember 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2014 Er ikke majones verken på olje pinne eller lokket. Jeg syns ikke det lukter eksos hvertfall. Ingen av slangene som går inn i bilen blir varme. Å ser ingen antydning til olje i vannet :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomkri2 Skrevet Desember 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2014 Kan dette skyldes gåen termostat? Att den ikke åpner? Eller ville temp giver i bilen gått opp på rødt da? Å noen som hvet h or komfor enheten ligger? 97 passat :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.