MrTiger Skrevet November 23, 2014 Rapporter Share Skrevet November 23, 2014 Har misstenkt at dieselvarmeren ikke fungerer som den skal. Plugget i en osb2 blåtann adapter og en app til mobilen. Fikk lest ut disse feilmeldingene på 18 - Aux.heat 00664 Fuel gauge 01406 No flame 02251 Heater unit locked. Det skal være nok diesel på bilen, den står ikke på reserve. Noen forlag på hva som kan være feil her? Det har dukket opp en varsel på abs og esb i dashbordet. De tennes likt etter at jeg har kjørt en 50-100m får opp denne feilmeldingen under 03 - ABS brakes 00287 Right rear ABS wheel speed sensor - G44 Er det sensoren på bbakhjulet som er kaputt? Håper noen kan komme med noen tips til meg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 25, 2014 Rapporter Share Skrevet November 25, 2014 Bytt abs føler da den er slitt sitter bak på bilen, er ikke noe stor jobb dette gjort på ca ti min Den første der er feil på ekstra varme motorstyring? fuel gauge betyr at du har kjørt med litte diesel så prøv og slett feilmeldingen og fyll på bilen kjør noen uker så kan det hende den blir bra igjen. Kan hende det står at den er lukket da må du åpne den igjen får å slette meldingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTiger Skrevet Desember 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2014 Noen som vet hvor mye ohm abs sensoren skal måle når den ikke er montert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2014 Har du bytta abs sensoren? Ser først nå at du har abs og esp lyser sammen Ofte kommer det av defekt hjullager da esp er i kontakt med hjullager har du sjekket ut om det er dårlig. Og ob2 fanger ikke opp feil på esp derfor får du kun feil på abs sensor bak. Og du får også disse feilene med dårlig batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2014 Greit å informere om at det ikke er hjullageret som er defekt når en det gir utslag og ABS sensor er ok, det er ABS ringen som sitter inne i lageret. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2014 hadde samme problemet med golf 04 mod den lyste abs esp sammen bytta hjullager på den nå får bare litt sia da ble det løst Kan ikke skjønne at det er noe forskjell på disse bilen da det er samme system? abs ringen går vel ikke å bytte på disse bilene da den er ligger sammen med ytre drivledd? Om ikke hjullageret får kontakt med dette så vil den ikke virke sammen med abs? Om abs er defekt så skal ikke esp lyse heller. Nå skal jeg ikke påstå at det er dette som er problemet her men høres sånn ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2014 ABS sensor og ABS ring brukes av ESP systemet for å vite verdier.ABS ringen sitter i hjullageret derfor ble problemet ditt løst ved bytte av hjullager. Om ABS systemet er defekt vil også ESP slutte å virke. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTiger Skrevet Desember 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2014 Dere har nok rett når det gjelder at det er hjul lageret som er defekt. Kjøpte en ny abs sensor og kunne ikke måle noen forskjell på disse. så jeg monterte ikke den på. Får byttet den inn igjen. Kjøper da et nytt hjulnav. Ser at abs kransen ser ganske slitt ut, så jeg tenker at det er denne som er problemet. Noen som har erfaringer med autodeler.co.no . ser at de har veldig bra priser...eller er kvaliteten veldig dårlig på produkter fra de? Noen som har en guide på hvordan man bytter hjulnav på touran? Hva trenger jeg av verktøy.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2014 Av med hjul, skru av caliper og brakett, ta vekk bremseskive, fjern senterkopp og skru ut bolt/mutter. Nå er det bare å trekke lageret/navet ut, men dette kan sitte litt så du må nok bruke en hammer. Rengjør huset godt og smør det litt slik at det nye lageret glir lettere inn, vær litt varsom når du gjør det så du ikke får det inn skjevt. Nå er det bare å montere alt sammen igjen, bolten/mutteren skal ha 200nm + 90 grader hvis jeg ikke husker helt feil. Før du gjør noe som helst, sjekk at du har verktøy til å ta av sentermutter/bolt. Dette kan være en 6 kant mutter, 12 kan mutter eller en 12 kant bolt. 12 kant kalles også XZN Husker dessverre ikke dimensjonen på de. Ang. delebestilling så har jeg hørt litt av hvert som de du refererer til, jeg ville heller kjøpt HER eller HER Sistnevnte er jo en god del billigere. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTiger Skrevet Desember 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2014 Takk for tips. Noen andre som vet størrelsen på senterbolten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTiger Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2014 Er det 12 kant innvendig eller utvendig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2014 Bolten er M16x1.5x70 mm og har innvendig 12-kant spor (XZN). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2015 Hepp! Jeg skal gjøre samme operasjonen på min bil nå. Hvordan gikk dette for deg? Hvis det ikke følger med fett når man kjøper hjullager; hva bør man da kjøpe? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2015 Dette er et lukket lager å trengs ikke smøres med fett, det er gjort under produksjon. Til info, når hjullager settes inn med fett, brukes hjullagerfett. Fåes hos Würth, Biltema ol. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2015 Ok. Takk for svar. Men vet ikke helt om jeg skjønte det med momentet. Greit å skru den til 200nm, men pluss 90 grader? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg