Gå til innhold

Tungstartet Audi A4 1,9TDI quatro1997mod

Ranger emnet


perm

Anbefalte innlegg

Audien min er veldig tungstartet når den er kald, må file lenge på startmotoren før den starter men når den først er startet er den lett å starte like etterpå, den starter også lett nå motorvarmeren har stått i over natten. Jeg har byttet glødeplugger og luftfilter samt at jeg har programmert glødetiden slik at den gløder noen sekunder mer enn originalt. Har en mistanke at det kan være dieselfilter men ville bare høre om det er andre ting jeg burde sjekke ut også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du sier du har byttet glødeplugger mm. minner dette meget mye om manglende gløding. Få en til å måle på glødeplugg/glødeskinne mens du vrir om tenning og se om det kommer spenning frem. Et det org. glødeplugger eller er det "biltema"?

Siden den starter lett når motorvarmer har vært plugget i er det nesten garantert manglende gløding, men det kan være problemer med dyser også selv om det er lite trolig.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått da?

For dette er litt symptomer på att dysen begynner å bli slitt det er typisk på disse bilene når km begynner å renne på. ( det kan kun verre en dysse som er som drypper litt bilen kan gå langt på en dårlig dysse der hjelper litt med dysse rens også, nye biler stopper heilt om en dysse er gåen)

Noe annet du kan også gjøre er å sjekke timing på dieselpumpa det kan du gjør med vag com selv.

Det kan også hende du har lekkasje på tilførsel til pumpa.

Og en ting til du kan sjekke er retur slangene mellom dyssene  disse kan trekke inn luft.

Så at disel renner tilbake til tanken..

Der kan du sette på ny slange da trenger du ca 1.5 cm slange.smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår