br5810 Skrevet Oktober 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Hva betyr egentlig denne koden? Bilen min en xl7 2003 modell fungerer som den skal, men det lyser i motorlampa og denne koden ligger inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Prøvd å slette feilkode og se om den kommer tilbake? Indikerer feil trykk på drivstofftilførsel. SymptomsSymptoms of a P0230 DTC may include: MIL (malfunction indicator lamp) illumination No start condition No fuel pump operation Fuel pump runs all the time with ignition on CausesPotential causes of a P0230 code include: Short to ground on control circuit Fuel pump control circuit open Short to battery voltage on control circuit Harness chafing causing one of above conditions Bad relay Bad PCM Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Første jeg ville sjekket var dobbelt relè som sitter på innerskjerm venstre side.. Typsik synder. Ellers så kan d være noe dårlig kontakt/brudd på kabler. Gir deg gjerne flyt skjema for feilsøking hvis du ønsker. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
br5810 Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Får ta å sjekke releet først og ta det derfra, men send gjerne flyt skjema så kan jeg søke videre hvis jeg ikke blir noe klokere. Lampa kom plutselig på i går, men bilen fungerer som normalt. Den er litt tungstartet når det er kaldt, men det var den også før lampa begynte å lyse. Den er ikke tungstartet slik at den hoster og harker før den tenner, må bare file på startern flere litt lange ganger men når den starter så starter den som et skudd og går helt rent fra første sekund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Printscreen fra verksted håndbok Fortsettelse Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
br5810 Skrevet Oktober 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2014 Nå er plutselig motorlampen sluttet å lyse igjen så den kan jo tyde på dårlig kontakt en plass. Jeg får ta å gå gjennom alle koblinger og kontakter og sjekke alle jordingspunker om jeg finner noe. Tusen takk for skjemaet! Jeg fikk forresten skiftet den ect sensoren som jeg plagdes med tidligere og det var ikke noe enkel sak før jeg fant ut hvordan jeg skulle gjøre det. Lærte meg sikkert mange nye friske ord mens jeg holdt på med den. Det holdt ikke å bare skru av muttern og ta av jordingsledningen som det sto på demonterings prosedyren. Jeg måtte skru ut hele pinnen som muttern og jordingen var festet på for å komme skikkelig til, og da gikk det greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roy_magne Skrevet Juni 17, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2018 Hei, Har byttet motor i en XL7. Jeg sliter med det samme feilkode. Bilen fungere helt fint. Til jeg gir fullgass. Da stopper bilen. Får da opp feilkoden P0230. Bilen starter fint igjen etter en stund(vrir på tenningen av/på flere gang før fødepumpen går igjen). Noen gang må jeg fjerne feilkoden før fødepumpen går. Turbo trykk viser max tykk på 215-220mpa. Tomgang 94mpa. Før jeg byttet map sensor og rele. Viste den 101mpa og 220mpa. tok diesel regulatoren(gammle dieselpumpa) og trykksensor(diesel rail) fra den gammle motoren. Får ikke opp gassposisjon i TOAD-Scan Ingen endring. Kjøpte bilen med ødelagt motor. Så har ikke kjennskap om det har skjedd før. Diagnostic Report 26.05 1608.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg