Gå til innhold

DTC P0230: Fuel Pump Primary Circuit?

Ranger emnet


br5810

Anbefalte innlegg

Prøvd å slette feilkode og se om den kommer tilbake? Indikerer feil trykk på drivstofftilførsel.

 

Symptoms

Symptoms of a P0230 DTC may include:

  • MIL (malfunction indicator lamp) illumination
  • No start condition
  • No fuel pump operation
  • Fuel pump runs all the time with ignition on
Causes

Potential causes of a P0230 code include:

  • Short to ground on control circuit
  • Fuel pump control circuit open
  • Short to battery voltage on control circuit
  • Harness chafing causing one of above conditions
  • Bad relay
  • Bad PCM

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta å sjekke releet først og ta det derfra, men send gjerne flyt skjema så kan jeg søke videre hvis jeg ikke blir noe klokere. Lampa kom plutselig på i går, men bilen fungerer som normalt. Den er litt tungstartet når det er kaldt, men det var den også før lampa begynte å lyse. Den er ikke tungstartet slik at den hoster og harker før den tenner, må bare file på startern flere litt lange ganger men når den starter så starter den som et skudd og går helt rent fra første sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er plutselig motorlampen sluttet å lyse igjen så den kan jo tyde på dårlig kontakt en plass. Jeg får ta å gå gjennom alle koblinger og kontakter og sjekke alle jordingspunker om jeg finner noe.

Tusen takk for skjemaet!

Jeg fikk forresten skiftet den ect sensoren som jeg plagdes med tidligere og det var ikke noe enkel sak før jeg fant ut hvordan jeg skulle gjøre det. Lærte meg sikkert mange nye friske ord mens jeg holdt på med den. Det holdt ikke å bare skru av muttern og ta av jordingsledningen som det sto på demonterings prosedyren. Jeg måtte skru ut hele pinnen som muttern og jordingen var festet på for å komme skikkelig til, og da gikk det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei,

Har byttet motor i en XL7.

Jeg sliter med det samme feilkode. Bilen fungere helt fint. Til jeg gir fullgass. Da stopper bilen.

Får da opp feilkoden P0230. Bilen starter fint igjen etter en stund(vrir på tenningen av/på flere gang før fødepumpen går igjen). Noen gang må jeg fjerne feilkoden før fødepumpen går.

Turbo trykk viser max tykk på 215-220mpa. Tomgang 94mpa. Før jeg byttet map sensor og rele. Viste den 101mpa og 220mpa. tok diesel regulatoren(gammle dieselpumpa) og trykksensor(diesel rail) fra den gammle motoren. Får ikke opp gassposisjon i TOAD-Scan

Ingen endring.

Kjøpte bilen med ødelagt motor. Så har ikke kjennskap om det har skjedd før.

Diagnostic Report 26.05 1608.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår