Gå til innhold

Golf 3 - stopper under kjøring, starter noen ganger.

Ranger emnet


steini777

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og kjørte med min Golf 3 98-modell i går da motoren plutselig stoppet under kjøring (skjedde første gang ved gasspådrag). Det var ingen bråstopp, den trilte fint, jeg merket bare at den ikke lenger reagerte på gasspedalen. Etter en 3-4 forsøk på å starte igjen, startet den fint, og jeg kjørte rolig ca 2-300 meter før det samme skjedde igjen. Til slutt startet den ikke i det hele tatt.

 

Da jeg prøvde bilen igjen i dag tidlig fungerte den helt fint både kald/varm/tomgang og gasspådrag. Jeg prøvde også å stoppe/starte et par ganger uten å obervere noe galt.

 

Har hørt noen sier at coil og bensinpumpe fungerer slik at enten så virker dem, eller så er dem helt døde, mens andre sier at de kan "fuske".

 

Det jeg lurer på er hvilke problemer jeg kan "elliminere" ettersom den fungerte fint idag tidlig, og hvilke andre kjente problemer som kan være grunnen.

 

Plaglegger å bytte bensinfilter, tennkabler og rotor.

 

Itilegg skal jeg bytte denne slangen, noen som vet hvilken funksjon den har? (hullete og opprevet)

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen på bildet styrer difftrykket til bensinregulatoren, denne må være hel.

 

Både coil og bensinpumpe kan fjuske, coil stort sett når det er fuktig i været og bensinpumpe når som helst egentlig. Du kan begynne med å ta en diagnose (etter motorstopp), er du heldig kommer det ut noe fornuftig. Er du uheldig må du elinimere, begynn gjerne med coilen, så mål bensintrykket. Et triks kan være å kople inn en bensintrykkmåler mellom bensintilførselsslangen og matesiden på fuelrail. Når motor stopper skal det være ~3 bar trykk her, om ikke bør mistanken gå til bensinpumpa.

 

Husk, dersom hallgiver er defekt (fjusker når varm) så vil både bensinpumpe stoppe og gnist på pluggene forsvinne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår