bomlibom Skrevet Oktober 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2014 Har en 97mod polo som plutselig ut av det blå har sluttet å starte. Sålangt jeg har funnet ut er det ikke gnist og det virker heller ikke som at den får noe bensin.. Virker veldig merkelig at alt dette skjedde samtidig:s Starteren drar og alt virker normalt.. Men ingenting skjer... Noen som har noe godt forslag på hva dette kan være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Både tenning og bensinpumpe styres av ECU. Sjekk først om du kan høre om bensinpumpa går i et par sekunder når du skrur på tenninga. Om den gjør det så er ECU i live. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Ja man hører bensinpumpa gå i 2-3 sekunder der. Derfor synes jeg det er veldig merkelig at pluggene er helt tørre:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Dersom hallgiver ikke gir pulser så får du ikke gnist på pluggene, ei heller vil bensinpumpe gå uten pulser fra hallgiver. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet Oktober 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2014 Har litt problemer med å få testet hallgiveren i farta:s Er det noen enkel måte å gjøre det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2014 Du har ikke opplyst hvilken motor du har.... Har du vanlig 'gammeldags' fordeler med hallgiver inni eller hallgiver montert mot kamaksel? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet Oktober 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2014 Det er gammeldags fordeler. MODELLINFO Fabrikat VOLKSWAGEN Modell POLO (III) Type 1.4 Årsmodeller 1996-1998 TYPEINFO Motor AEX/APQ kW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2014 Med tenning på skal du måle 12V mellom de to ytterste ledningene til hallgiveren. Mellom den midterste ledningen og pluss på batteri skal spenningen veksle mellom 0 og 12V når motor kjøres på starteren. Før du disse målingene så er hallgiver ok. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet Oktober 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2014 Mellom de 2 ytterste er det 12v. Mellom den midterste og pluss gir den 12v uten tenning og ca 1 mens den drar på starteren. Virker ikke som at den pulserer noe særlig. Ligger ganske jevnt på 1. Men multimeteret klarer kanskje ikke lese det sv fort nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2014 Det beste å teste med er LED-testlampe, da kan du se om den blinker. Husk bare at LED er polaritetsavhengig. Ikke bruk prøvelampe med glødepære da denne kan trekke så mye strøm at hallgiveren tar kveld. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Da har jeg fått kjøpt led testlampe og målt. Den lyser når tenningen er av, slukker når tenningen er på, som jeg regner med er poenget. Men skjer ingenting mens den drar på starteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Bare for å være sikker. mener du fra hallgiveren selv eller kontakta som sitter i. Målte begge for å være sikker og er ingenting på noen av de:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Du må måle fra hallgiver, med kontakt plugget i. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet Oktober 15, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2014 får ikke utslag på midterste ledningen når man drar på starteren. Vil det da tyde på at den er helt død? Er det evt like lett å bytte hele fordeleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bomlibom Skrevet November 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Da kjøpte jeg en brukt fordeler og installerte den. Og bilen gikk bra i 7-8 min, så døde den bare.. Og ut ifra det jeg kan måle er det hallgiveren.. igjen??? er dette en tilfeldighet eller er det en annen feil som ødelegger den???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg