Omegadriver95 Skrevet August 17, 2014 Rapporter Share Skrevet August 17, 2014 hei. for ca 3 uker siden så gikk ene rådelageret til helvette.... da var det bare å ta ut motoren, da ble det så at jeg byttet veiv og div å satte sammen alt igjen. fikk først ikke fram diesel til dysene, fant fort ut at jeg hadde satt to ledninger feil. nå får jeg diesel fram til alle dysene, og har fått luftet systemet ( regner med det er ferdig lufta når det kommer diesel fra alle rørene? ) skjønner ikke hvorfor den ikke vil starte? noen smarte tips/råd til hva jeg bør gjøre? har foresten strøm fram til alle glødepluggene, så det skal være i orden. takker for svar Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 19, 2014 Rapporter Share Skrevet August 19, 2014 Går ut i fra at du har demontert registerkjedet. Mulig du har bomma med timinga på dieselpumpa. Hjelper ikke om det kommer diesel, når det kommer til feil tidspunkt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet August 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2014 Har demontert registerkjedet ja. Det holder ikke med å prøve å vri pumpa, på de justeringsmulighetene den har? Eller må jeg skru opp hele dritten igjen?.. isåfall, hvordan gjør jeg det på en lett måte? Må jeg ut med motoren igjen osv??.. Ganske lei av bilen no..:p Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 20, 2014 Rapporter Share Skrevet August 20, 2014 Har veldig lite greie på disse bmw motorene, men du må først skaffe tegninger av hvordan det skal stå når alt er på øvre dødpunkt. Regner med at du hadde noe og gå ut i fra når du gjorde dette. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet August 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2014 Hadde papirer som viste dette. Satt det sammen som tegningene viste også....jar ikke aning på hva som er feil.. Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet August 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2014 fikk start på motoren tilslutt. hvitryker som helvette, så kommer vel vann i eksosen.. har en 2,5td motor (automat) tenker og kjøpe den og flytte over girkassen min til den motoren så jeg fortsatt har manuel bil. hva må til for og få bygge om den motoren jeg skal hente, til manuell ? Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet November 11, 2014 Rapporter Share Skrevet November 11, 2014 Litt seint svar, du har vel ordna bilen, men kvitrøyk kan komme av feil innsprøytingstidspunkt, så du treng truleg ei skikkelig justering av dieselpumpa. Dette er ikkje enkelt å ta på frihand! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet November 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2014 fikk fikset bilen tilslutt.. ble slik at jeg kjøpte meg en 2,5td motor som var automat. bygget om denne til manuell og satt den i bilen. bilen ble fikset og lagt ut for salg på finn. etter å ha prøvd å vridd dieselpumpa 73 ganger, så konkluderte en kar jeg kjenner, at det antageligvis var toppen som har blitt skeiv. kan vel kanskje tenkes at den ble skeiv, da jeg kjørte med rådebank noe km? ( ca 2-3 km ) Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMoe Skrevet November 26, 2014 Rapporter Share Skrevet November 26, 2014 er omegaen solgt? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg