Gå til innhold

2,5td starter ikke..

Ranger emnet


Omegadriver95

Anbefalte innlegg

hei.     for ca 3 uker siden så gikk ene rådelageret til helvette.... da var det bare å ta ut motoren, da ble det så at jeg byttet veiv og div å satte sammen alt igjen.

 

fikk først ikke fram diesel til dysene, fant fort ut at jeg hadde satt to ledninger feil. nå får jeg diesel fram til alle dysene, og har fått luftet systemet ( regner med det er ferdig lufta når det kommer diesel fra alle rørene? ) skjønner ikke hvorfor den ikke vil starte?

 

noen smarte tips/råd til hva jeg bør gjøre?

 

har foresten strøm fram til alle glødepluggene, så det skal være i orden.

 

takker for svar 1-pray.gif

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at du har demontert registerkjedet. Mulig du har bomma med timinga på dieselpumpa. Hjelper ikke om det kommer diesel, når det kommer til feil tidspunkt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har demontert registerkjedet ja. Det holder ikke med å prøve å vri pumpa, på de justeringsmulighetene den har? Eller må jeg skru opp hele dritten igjen?.. isåfall, hvordan gjør jeg det på en lett måte? Må jeg ut med motoren igjen osv??..

 

Ganske lei av bilen no..:p

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lite greie på disse bmw motorene, men du må først skaffe tegninger av hvordan det skal stå når alt er på øvre dødpunkt. 

Regner med at du hadde noe og gå ut i fra når du gjorde dette. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk start på motoren tilslutt. hvitryker som helvette, så kommer vel vann i eksosen..

 

har en 2,5td motor (automat)

 

tenker og kjøpe den og flytte over girkassen min til den motoren så jeg fortsatt har manuel bil.

 

 

hva må til for og få bygge om den motoren jeg skal hente, til manuell ?

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

fikk fikset bilen tilslutt.. ble slik at jeg kjøpte meg en 2,5td motor som var automat. bygget om denne til manuell og satt den i bilen. bilen ble fikset og lagt ut for salg på finn.

 

etter å ha prøvd å vridd dieselpumpa 73 ganger, så konkluderte en kar jeg kjenner, at det antageligvis var toppen som har blitt skeiv. 

 

kan vel kanskje tenkes at den ble skeiv, da jeg kjørte med rådebank noe km? ( ca 2-3 km )

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår