Gå til innhold

Noen som kan litt om scootere?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Den burde fremdeles starte, skal fint starte med gasspådrag selv om justeringsskruene er helt på jordet.
Du får prøve med startgass først, så blir det lettere å jobbe ut ifra en teori.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få start på den før du tenker på instillinger mm av forgasser.

men når tiden kommer sett nålen i midterste hakk, luftskruen såvidt jeg husker 1½ turn ut (dette er bare beg.) så stiller du litt på lufteskruen inn/ut litt og ser hvor den sviver finest raskest, så justerer du tomgangsskruen til passelig tomgang ... husker jeg feil... kanskje... det er mange år siden!afro1.gif

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, hvor sterk er gnisten? Ta en gammel plugg, brekk av / rett ut sideelektroden, legg pluggen til jord la start motor gå / ev. kick motor og se om gnist hopper fra center elektrode til jord - ca 10-12 mm ?  Dersom den ikke hopper denne distansen i åpen luft kan du iallefall mistenke coil / CDI...

Er det stor jobb eller lett å komme til kan du ta av topp + cylinder og sjekke spempel/fjærer/cylinder. Har den skåret / brent seg kanskje = liten kompression.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan f.eks trim av scooteren gjøre at motoren tar stor skade? Og derfor den ikke starter nå

 

Kan nevne at eksosen er renset opp. Ingen plombe der nå. Det er ny CDI, Det er satt i andre vekter + fjernet en ring der reima løper. Scooteren gjør lett 80km/t. 

Kan det turtallet/belastningen gjøre at motoren skjærer seg helt og blir ødelagt? Og at det er det jeg opplever nå

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg har 3 CDI'er liggende her. En original, en billig utgave som jeg kjøpte på ebay og en mer påkostet "racing" CDI. Har også 2 coiler, originale og en ny. Tenkte kanskje det var coilen som var defekt. Sykkelen nekter å starte. 

 

Neste steg blir vel å ta en kompresjonstest vel? Da får man vite litt mer om motoren

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår