majid59 Skrevet Juni 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 kan noen væresåsnill og fortelle meg hva som er galt hær ? jeg kjørte igår, bilen viste anntydninger til att den har mistet mye ytelse. så jeg plokka opp en kompis som har litt peiling vi kjørte avgårde plutselige så jeg bare bak bilen att det var en hvit røyk sky. men turboen ser ikke ut til å leke fra oversiden. kan det være en returslangen til bunn plata fra turboen som er lekk ?. tørr ikke starte motoren fordi jeg er redd for att den skal ta skade ettersom det ikke er komprisjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majid59 Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 detter er snakk om audi a4 1998 1,8 turbo AEB motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 Ser mer ut som du har fått et skikkelig turbohavari slik at den slipper igjennom olja til eksosen. Kjenn på turboen. Du bør IKKE starte eller bruke bilen før du er helt sikker på at det er turboen som er deffekt og skiftet ut. Sjekk og returslangen fra turboen som du snakker på. Skru av eksosen ut i fra turboen. Er det fullt av olje inni der, så er det ganske store muligheter for at det er turboen som er ferdig. majid59 reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majid59 Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 nå har jeg demontert turboen og den var ødelagt. men så er mitt spørsmål om jeg må bytte hele katalysatoren ettersom det er sprutet mye olje in i denne. eller kan jeg vaske den innvendig eller vil jeg ødelegge den kjemiske delen inne katalysatoren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Kat må byttes, eller knus innholdet i den, tøm den og sett den tilbake (uten innhold). Går meget bra, men du kan slite med utslipp på PKK. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majid59 Skrevet Juni 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 hmm okei, har hørt med mange av yrkesfag lærerne de sier att det skal gå bra og vaske denne og det vil brenne vekk etter en lengre periode ?, forresten er det noe mere jeg bør ta forrhånd regler for når jeg bytter turbo, kan det være spon fra defekt turbo i innsuget ? noen som har noen tips å triks. påforhånd takk ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Det er EN ting som dreper katalysatoren, og det er olje ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majid59 Skrevet Juni 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 okei, bør jeg sjekke insuget for spon før jeg monterer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Det skader aldri med 'better safe than sorry' ;) Sjekk gjerne slange fra turbo til IC, IC og slange videre til innsug også. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Du bør sjekke oljetilførselen og returen til turboen også. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg