Gå til innhold

Ettermarkeds fjernkontroll

Ranger emnet


Skoda123

Anbefalte innlegg

Min datter har en 07 modell Octavia hvor låsen på førersiden ikke fungerer.  Virker på passasjersiden. For litt siden fikk hun et sånt trådløst sett med 2 nøkler og en boks med mange ledninger.  Det følger med en bruksanvisning men er håpløs å skjønne.  

Octopus keyless entry system står det på esken.

 

Har noen erfaring med montering av slike ?   Er 13 ledninger på boksen og veldig mange inne i døra.

 

Blir glad for tilbakemelding.  Send gjerne monteringsanvisning på mail. g.ant@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ofte låsepinnen som brekker den er festet bak på selve låsen til døra og er veldig tynn, det er bare og gå på møller og kjøpe ny men disse kan være vanskelig og bytte spesielt om du ikke kan skru bil.

På låsekassene i disse har det vært sentrallås på alle eg har sett det du gjør er og koble to av ledningene fra fjernstyringskitet til komfortmodul eller ledningene fra komfortmodul til førerdøren du må vite hvilke ledninger på bilen og hvilke ledninger på sentrallås kitet du skal bruke.

Meiner lås av dørene blir aktivert av jording(-) og opplåsing av strøm(+) men er ikke bombesikker på dette da det er ei god stund siden eg gjorde dette og da var det 05 eller 06mod av octavia så er ikke heilt sikker dette er likt på din bil heller.

Om du er usikker på oppkobling hadde eg spurt etter hjelp av noen som har gjort det før, det er kjipt og øydelegge noe her.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt prøvelampe som lyser når du får kontakt, eg kobler denne til jord og tester ein og ein ledning på komfortmodul så tar eg strøm på prøvelampen og tester alle med den da vil du aktivere lås og deaktivere når du treffer rett ledning.

Dette har eg gjort på 3vag biler og det har funket uten og øydelegge noe men det kan være du kan øydelegge komfortmodul med og gjøre det sånn så det gjøres på egen risiko.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.  Tror jeg har tenkt helt feil.  Koplet + ledningen på boksen jeg skal montere til + ledningen på sentrallåsen og minus ledningen til minus på sentrallås,  Kan jo hende minus ledningen skal kobles til den ledningen som gjør at døra låses opp.  Får kjøpe prøvelampe og søke meg frem til riktig ledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår