Gå til innhold

Lakk/Spraymaling på bakrute.

Ranger emnet


NinjaChrister

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har akkurat kjøpt meg en Mercedes 97 modell E klasse. Tidligere eier har av en eller annen merkelig grunn sprayet/lakkert hele bakruta kullsvart. Når sola skinner på det, ser jeg at det slår sprekker i det. Men etter å ha prøvd å skrape en stund er det lite som preller av, og det etterlater seg en slags brun "salve".

 

Finnes det noen form for spray jeg kan spraye på for å få vekk dette? Ønsker å unngå å måtte bytte hele bakruta pga dette. Svar mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte små barberblad og glassrens av typen som skummer på jobb men det er tidkrevende og man må være forsiktig for og unngå riper det går også ein del blad.

Eg har aldri gjort dette på bilvindu men har gjort dette på vindu som males og brukes ovenfor kjøkkenbenk og etc, det finnes malingsfjerner av typen som reagerer med malingen men vett ikke om vinduet tåler dette er redd vinduet vil bli matt etterpå men har aldri prøvd dette.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du må for all  del ikke vaske med tynner!!!
eneste du da sitter igjen med er at du må bytte bakruta så fort lakrisen ser det.

Jeg ville tatt kontakt med forrige eier og hørt eksakt hva det var han brukte. Så fort du vet hva som er PÅ ruta, blir det lett å finne noe som kan fjerne det.

Kunne gått for høytrykkspyler på sykt trykk eller eventuelt C4/svovelsyre/tenne på, men lite trolig at det gir ønsket resultat :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vanlig kjip biltema lakk tåler ikke sprit, bensin med mer. Dette er derfor også ting man kan bruke for å forsøke å fjerne det.

Rødsprit er et bra sted å starte. Bakruta skal vel være av glass og mattes knapt av noe så vidt jeg kan forstå. Så min gjettning er at at tynner også ville gå bra.

Minuset er jo at søl kan skade annen lakk. Der er nok rødspriten snillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår