Gå til innhold

Baleno fjusker og drar meget dårlig 1,6 4wd

Ranger emnet


Uchihaa

Anbefalte innlegg

Har en Baleno 2000 mod den drar meget dårlig og fjusker av og til. Men når bilen står på tomgang så fjusker den ikke, skjer bare når bilen er i fart og når bilen står på tomgang så kan jeg gasse opp og da er turtallet helt vanlig. Skal jeg få bilen i fart detter turtallet ned og motoren dævver helt og bråker akkurat som i 4 gir. Jeg skjekke coilene ved å ta ut de ledningen som går inn i coilen og de virker helt fine. Eksempel når jeg tar ut de ledningen som går inn i coilen så går motoren dårlig men den stopper ikke, setter den igjen går den helt vanlig. (sammme med begge coilene).

 

Skiftet o2 sensor uten at det hjalp noe

var på verksted i dag feilsøkte fant ut endel koder blant annet sylinder 4 misfire og crankshaft sensor eller noe, håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt akkurat de kodene verkstedet har fått disse er det vanlig og få utskrift av, men misfire er ofte dårlig kontakt til coil eller defekt coil og crankshaft sensor er også viktig for att bilen skal gå skikkelg.

Eg hadde slettet alle kodene og sett hvilke som kommer tilbake etter ein liten tur og så sjekket kontaktene til de sensorer som kommer opp kode på for så og sjekke sikringene til delen som gir feilkode.

Om alt er i orden så langt er det og bytte delen som gir kode

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk missfire på kun sylinder nummer 4 og sitter det 2 kamshaft sensor opp og veivaksel nede på regreima ? er det 2 sensor der eller er det bare 1 ? ser at det er en sensor til helt til høyre av motor blokka er det kamshaft ? trudde at det var kun 1 crankshaft sensor som sitter under regreima. skal få skrive opp koden snart når jeg finner den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camshaft sensor sitter ved kamakslingen og crankshaft er veiven i bunnen av motoren(nede på blokka), kamaksling pleier og sitte i topp av motoren.

De baleno eg har vert borti med 1.6 har DOCH som betyr 2 overliggende kamakslinger som da ligger i toppen men det kan være de finnes andre 1.6 motorer, nå har eg heller ikke vært borti så veldig mangen av disse bilene.

Om det finnes 2 crankshaft sensorer vett eg ikkje men det høres rart ut, det var ikkje 2koder på denne sensoren?

Grunnen til og slette kodene og ta ny diagnose er att da ligger det ikke masse gamle koder som ikke trenger og bety noe, har du diagnoseapparat selv?.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første. Baleno 1.6 l motor har ALDRI vært doch. Kun 1 kam på disse! Det er kun 1.8 liter motorn som har doch. Og den er det ikke mange av i norge!

 

Men det er jo en typisk coil feil du beskriver her. Kan også være katalysator som er tette. Har du sjekket dette?

Mye enklere hvis du vet hva feilkodene er. Det er jo da bare å følge flytskjema for de aktuelle feilkodene.

 

Det er en kamsensor på denne, so, sitter bakerst på kammen, og en veivsensor som sitter foran ved register nede på motorn. Det er ikke alle modelenne som har dette. Men tror din 2000modell har dette. Tror også dette er den typen med 2 coiler? Uansett, har troa på coil. Sjekk også plugger og pluggkabler

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16724/P0340 - Camshaft Position Sensor (G40): Malfunction Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
  • Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty
  • Camshaft Position Sensor (G40) faulty
  • Timing misaligned
Possible Solutions
  • Check Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40)
  • Check Camshaft Position Sensor (G40)
  • Check Timing

 

16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected Possible Causes
  • Ignition system
  • Fuel injectors
  • Fuel pressure
  • Running out of fuel
  • EVAP canister purge valve
  • Evaporative emission system
  • Low compression
  • Base engine problems
  • Controle Module damaged
Special Notes
  • This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

     

P0135:
Oxygen O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)
Repair short or open or high resistance in wiring harness or harness connectors Replace oxygen sensor (cannot repair open or short that occurs internally to sensor)

 

 

P0300

Diagnostic Code - Random Misfire

A code P0300 may mean that one or more of the following has happened:

Faulty spark plugs or wires Faulty coil (pack)

Faulty oxygen sensor(s)

Faulty fuel injector(s) Burned exhaust valve

Faulty catalytic converter(s)

Stuck/blocked/

leaking EGR valve / passages

Faulty camshaft position sensor 

Defective computer

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å skift plugger du, kan være så enkelt at pluggene er slitt og ved belastning blir gnistgapet for stort.

Hvis det er to coiler som jeg husker, så mener jeg du kan bytte dem om og se om feilen flytter seg vekk fra cylinder 4.
Har du nye plugger, og feilen flytter seg ved ombytting av coiler, da er det coilen som er defekt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår