Gå til innhold

Passat 1996 mod abs trøbbel

Ranger emnet


Roness

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg kjøpte meg en passat for to uker sia ca

jeg bytta alle abs sensorene utenom venstre foran og da forsvant abs lampa, men hadde en mekanisk feil på abs'en bak, trodde dette var noe som ville gå vekk når jeg bytta sensorene, men sånn gikk d desverre ikke.

 

er det noen som har erfaring eller råd anng hva som kan være feil?

abs lampa og håndbrems lampa lyser kun når jeg kommer over 20km/H etter jeg har starta bilen, får heller ingen utslag på abs sensorene bak!

 

Hadde blitt kjempeglad for svar biggrin.gif

har sliti å prøvd i flere dager uten hell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En diagnose er alltid det beste stedet å begynne ved slike feil, sparer deg for unødvendig arbeid og ikke minst pengebruk på deler som fungerte ;)

En diagnose vil fortelle deg hva som er galt, og hvor. Høres ut som du fortsatt har feil på en eller flere ABS-sensor(er). Med VAG-COM/VCDS kan man også lese ut data på sensorene mens du kjører, se bilde under. Les også på http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/ for mulig diagnosehjelp :)

 

 

 

mwGKc.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så etter abs ringen, men så ikke noe spessielt, prøvde å forhøre meg om den satt noe spessielt sted, men var ikke så mye svar å få

har sett på skruvat etter abs ring også, men dårlig utvalg der!

 

feilkoden på v.s er 0122 turtallgiver venstre bak mekanisk feil, husker ikke feilkoden på h. side men er lik tekst, bare forskjellig kode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, enten så gir ABS-sensoren pulser eller så gjør den det ikke, samme hva feilen måtte være relatert til. Du oppgir feilkode 0122, og som Jesper1201 sier så har den feilkoden ingenting med ABS å gjøre, men TPS. Kan du ta en ny diagnose og se om du har skrevet feil kode? Uansett så har du funnet ut at det ikke er utslag på bakre ABS-sensorer, dette selv om de er nye? Da må det være "feil" på ABS-ringen, defekt sensor, sensorene er montert for langt fra ringen, eller du kan ha feil på ECU til ABS. Skal det være noe mekanisk "feilkode" så kan det tenkes at den er generert fra ABS-pumpa? Som sagt, ta en ny diagnose 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei beklager sein oppdatering, men hadde et lite uhell som resulterte i kraftig hjernerystelse og litt diverse andre godsaker, men demonterte og fant ingenting, så jeg fikk bestilt ringer og de satt som du beskrev i bildet ditt Quattro73!

blitt kvitt varsel lampa og alt i orden!

utenom servopumpa som gikk til "¤#%¤%¤ ca en uke senere :) har fått tak i denne ny brukt! så ordna seg ;)

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår