Akram Skrevet Mars 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2014 Hei, får kun varme fra apparatet når jeg har turtall på motoren, på tomgang/lavt turtall er den lunken som en dårlig dårlig engangsgrill, med turtall over 2000 rpm varmer den veldig bra, er AC på denne og ikke klimapanel med gradestyring som på de fleste, noen som vet hvordan jeg løser dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Siden det kommer godt med varme på turtall så er det ikke vekslerspjeldet. Hvordan er det med nivået på ekspansjonstanken, er det dønn stabilt? Har du normal driftstemperatur på motor under kjøring? Luft kjølesystemet på varm motor og ca 2000 omdr. Husk at det kommer varmt vann/damp ut slik at du ikke får brannskader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mars 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Synes dette høres litt ut som om varmeregisteret mulig er litt tett? Vannpumpen må trykke på mer for å presse vann igjennom? Hvilken farge har kjølevannet? Kanskje det er grumsete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 Vannstanden er stabil, og kjølevannet er veldig rent og fint selv om det er blått( kjører rødt på 2,3n min). temperaturmåleren vandrer mellom 70 og 90 grader uten at det påvirker varmen merkbart, er sansynligvis måleren eller sensoren som fusker litt, skal lufte systemet i morgen og se om det blir bra, eller får jeg prøve å rense opp i systemet og oppdaterer med resultat. Takker for gode svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet April 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2014 Luftet systemet som nevnt over, varmer som den skal på tomgang:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 10, 2014 Rapporter Share Skrevet April 10, 2014 Liker at folk gir tilbakemelding :) Enda bedre om det løste 'floken' ;) Akram reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet April 12, 2014 Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Fint at ting løser seg. Pleier å være luftbobler i systemet kanskje over flere dager om man f.eks har drenert systemet. Hjelper som oftest å ruse motoren og kjøre litt hardt. Plutselig er luften ute og man må etterfylle frostvæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg