Gå til innhold

Golf 1 med Pierburg 1b3 forgasser. Starter ikke

Ranger emnet


Session^

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 1,5 liter med Pierburg 1b3 forgasser som ikke vil starte.

Det jeg har gjort så langt er:

 

Justert register reim. Merket i kam hjulet ligger rett over topp dekselet. Skal denne muligens et hakk eller to lenger ned?

 

Justert tenning. Ved hjelp av strobelampe har jeg verifisert at denne er korrekt.

 

Sjekket at det er gnist i pluggene.

 

Nappet av slangen til forgasseren og sjekket at det kommer bensin når jeg drar motoren på starteren.

 

Sjekket plugger etter å ha dratt motoren på starter (de er helt tørre)

 

Har fyrt startgass inn i innsuget og bilen startet og gikk i noen sekunder.

 

I mitt hode gjenstår da bare forgasseren.

 

Har lett etter Weber 36 TLP forgasser, men disse har gått ut av produksjon.

 

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre da jeg har lite lyst å mangler kunnskap til å plukke fra hverandre hele forgasseren.

 

Det går kanskje an å bygge om til innsprøytning med megasquirt, men da trenger jeg vel toppen fra 1,6 GTI .

 

P.s. motoren har aldri gått i mitt eie da jeg akkurat har kjøpt den.

 

Jeg vil ut å kjøre!!! 1-winking.gif

Rockford Fosgate

Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nålventil på flottør er nr 5 og 8 på øverste bilde, 27 og øverste del på 19 på nederste bilde.

Om du plukker fra hverandre så husk å sjekk/juster flottørhøyden før montering.

Merke bak på kamdrevet skal være plant med øvre flate på toppen, ikke plan med toppdeksel. Evt skal fremre merke på kamdrev stå rett opp (eller mot merke på deksel bak kamdrev). Fant en tråd om dette her http://www.bilforumet.no/topic/216801-guide-skifte-av-registerreim-pa-8v/

Om du pumper med gassen uten at motor går, da skal det sprute bensin inn over gasspjeldet. Om ikke er det ikke bensin i flottørhuset - eller akselerasjonspumpa er defekt. Samme hva så må gasser åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår