Gå til innhold

Touran 1,9 fusker ved gassing.

Ranger emnet


hildestj

Anbefalte innlegg

For noen dager siden begynte bilen plutselig å fuske skikkelig når jeg ga gass. Den rykket til og vibrerte som bare det, verst i 80-90, men også ved lavere fart 40-50. I tillegg var bilen veldig treg med å komme opp i fart. Jeg kjørte på verksted med den, hvor det da ble gjort en diagnosetest. Denne visste flere sider med feil. Han på verkstedet sletta feilene, og ingenting av feil kom opp etter det. Han prøvde så å kjøre bilen, og da funket bilen helt fint. Jeg skulle ut på en lengre kjøretur, 6 timer, og dette gikk helt fint. Men nå har den altså begynt å fuske litt igjen, men minimalt.

 

Hva kan dette være? Han på verkstedet ba meg komme innom nå til uka for å ta en ny diagnosetest, men hadde ingen klare formeninger om hva dette kunne være. Han sjekka slanger til turbo osv, men alt var det som skulle.

 

Kan et være dieselfilter, glødeplugger, coil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke når dieselfilteret sist ble skifta, men det har ikke blitt skifta mens jeg har eid den, i nærmere 3 år. Er dette en grei jobb å gjøre for en hobbymekaniker?

 

Hvor ofte bør et slikt filter skiftes forresten? Har kun kjørt bilen selv i litt over 1 år, men jeg har kjørt veldig mye, nærmere 50 000. Vil tro dette går på kmintervall, hvor ofte det bør skiftes?

 

Aner jo ikke hva dyser er, men det ryker ikke noe spesielt fra motorområdet ihvertfall smile.gif Kan legge til at det ved jevne mellomtom dukker opp en svilukt i bilen, skikkelig kjemisk brent lukt. Dette har ikke kommet i sammenheng med fuskinga, men har kommet og gått de siste 3-4 månedene. Har vært i kontakt med flere verksted, men ingen ser ut til å vite hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår