hildestj Skrevet Mars 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2014 For noen dager siden begynte bilen plutselig å fuske skikkelig når jeg ga gass. Den rykket til og vibrerte som bare det, verst i 80-90, men også ved lavere fart 40-50. I tillegg var bilen veldig treg med å komme opp i fart. Jeg kjørte på verksted med den, hvor det da ble gjort en diagnosetest. Denne visste flere sider med feil. Han på verkstedet sletta feilene, og ingenting av feil kom opp etter det. Han prøvde så å kjøre bilen, og da funket bilen helt fint. Jeg skulle ut på en lengre kjøretur, 6 timer, og dette gikk helt fint. Men nå har den altså begynt å fuske litt igjen, men minimalt. Hva kan dette være? Han på verkstedet ba meg komme innom nå til uka for å ta en ny diagnosetest, men hadde ingen klare formeninger om hva dette kunne være. Han sjekka slanger til turbo osv, men alt var det som skulle. Kan et være dieselfilter, glødeplugger, coil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2014 Kan være feil på ledningsnettet til dysene for eksempel. Merker du om det ryker noe spesielt av den? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2014 Lenge siden dieselfilteret ble byttet? Isåfall prøv det Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hildestj Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2014 Jeg vet ikke når dieselfilteret sist ble skifta, men det har ikke blitt skifta mens jeg har eid den, i nærmere 3 år. Er dette en grei jobb å gjøre for en hobbymekaniker? Hvor ofte bør et slikt filter skiftes forresten? Har kun kjørt bilen selv i litt over 1 år, men jeg har kjørt veldig mye, nærmere 50 000. Vil tro dette går på kmintervall, hvor ofte det bør skiftes? Aner jo ikke hva dyser er, men det ryker ikke noe spesielt fra motorområdet ihvertfall Kan legge til at det ved jevne mellomtom dukker opp en svilukt i bilen, skikkelig kjemisk brent lukt. Dette har ikke kommet i sammenheng med fuskinga, men har kommet og gått de siste 3-4 månedene. Har vært i kontakt med flere verksted, men ingen ser ut til å vite hva dette kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2014 Jeg har lest et sted at det er 1år på diesel filteret. Om det ikke er anbefalt. Jeg byttet diesel filteret på min A6 og merket forskjell. Dro bedre, og jevnt. Hoppet heller ikke i nødmodus ved harde pådrag Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2014 Tror det er 2 års intervall på dieselfilteret på Touran.Foreslår at du uansett bytter det, stor sjangs for at det er filteret som begynner å bli tett. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Mars 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 90 000 sa dem var intervall på Touran 2.0 Tdi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 90K på dieselfilteret? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Mars 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Jepp. Møller selv. Skulle ha 1800000 service og da ville de skifte det. Sa nei, skifter sånt ajøl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Det betyr jo ikke nødvendigvis at det er 90kkm på filteret, bare fordi de skulle bytte det på 180,000km service.Ex: 60-120-180.. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Mars 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Når de sier det skal byttes hver 90000 og derfor skal byttes jo. Men det er uansett ikke veldig relevant for TS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg