Gå til innhold

Kvalitet - USA vs Europa, noe fakta å finne?

Ranger emnet


viking84

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg drømmer enda om å kjøpe en Ford F-150, fortrinnsvis 2015 modellen, eller en Raptor nå som det er mulig å få de på grønne skilter.

 

Første reaksjon fra alle som hører om disse tankene går i retning av "Ja lykke til, ramler vel fra hverandre i løpet av første norske vinteren". Må jo si jeg har lurt på det samme selv, og da er spørsmålet mitt til dere:

 

Er det grunnlag for disse fordommene, eller er de nettopp det, kun fordommer? Finnes det noe fakta å oppdrive for å støtte eller avlive disse mytene? Jeg nekter å tro at Amerikas mest solgte bil faller fra hverandre ved første påkjenning, eller at Amerikanere finner seg i vesentlig mindre solide biler enn den gjennomsnittlige Europeer!

 

(For ordens skyld: Jeg tenker her på mekanisk kvalitet og driftssikkerhet, ikke på opplevd interiørkvalitet som lenge har vært et berettiget ankepunkt. Toyota har jo inntil nylig også hatt elendige materialer i interiørene i forhold til BMW/Audi, men ingen ville anklaget de for gjennomgående dårlig kvalitet av den grunn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på drittsnakket. Kjøp us pick up da de er meget slitesterke og varer like lenge eller lenger enn noe annet om du passer på med sevice og annet.

Men husk en ting; rustbeskytt hos prof rustbeskyttelsesverksted.
Det er ikke bilens feil at veivesenet og andre pøser på med salt på veiene her i landet som om de gjør mest mulig for å ødelegge bilene.
Alle biler ruster når de begraves salt........dersom de ikke har supet god rustbedkyttelse fra ny og dette fornyes passes på etter hver vinter.
Har selv hatt 1 ny Ford pick up og 1 ny GM pick up 100.000+ km på hver og det fantes ikke rust i skikkelig vinterland.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for feedback :) Kjører en Nissan Pathfinder V6 nå men det kan se ut som jeg har blitt rammet av "må-ha-stor-bil" syndromet, og drømmen om en skikkelig pickup i F-150 størrelsen lar seg ikke kue.

 

Jeg har forsøkt å finne noen uavhengige undersøkelser om kvalitet, men det gir ikke mye svar. JD Power ser ut til å vise at Amerikanske biler er omtrent gjennomsnittlige på kvalitet, dog var det ikke lett å se hva som lå til grunn for den konklusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for feedback smile.gif Kjører en Nissan Pathfinder V6 nå men det kan se ut som jeg har blitt rammet av "må-ha-stor-bil" syndromet, og drømmen om en skikkelig pickup i F-150 størrelsen lar seg ikke kue.

 

Jeg har forsøkt å finne noen uavhengige undersøkelser om kvalitet, men det gir ikke mye svar. JD Power ser ut til å vise at Amerikanske biler er omtrent gjennomsnittlige på kvalitet, dog var det ikke lett å se hva som lå til grunn for den konklusjonen.

Vi lider av samme syndrom, 3-fot syken bare på bil og ikke båt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår