Gå til innhold

viking84

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om viking84

  • Bursdag 02/02/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

viking84's Achievements

  1. Hei godt folk! Jeg har en GT86 som godt kunne trengt noen ekstra hester (eller rettere sagt, mer dreiemoment, men hestene følger som oftest med på kjøpet). Det finnes en hel haug med forskjellige turbo og kompressor kit til denne bilen, og noen av de har til og med TÜV papirer. Er dette noe som lar seg installere og godkjenne her til lands? Er det evt noen verksteder på østlandet som er flinke på slikt? /Viking84
  2. Hehe, livet er hardt for de bilfrelste. Mulig en arctic trucks kur for Pathfinderen kan gjøre samme nytten, men jeg frykter drømmen om en full-spec'et F-150 ikke lar seg knekke helt uten videre! http://www.arctictrucks.com/pages/1579
  3. Siklet lenge på den ;) Alternativet er å ta en tur innom Arctic Trucks med Pathfinderen - suveren bil det og!
  4. Takk for feedback :) Kjører en Nissan Pathfinder V6 nå men det kan se ut som jeg har blitt rammet av "må-ha-stor-bil" syndromet, og drømmen om en skikkelig pickup i F-150 størrelsen lar seg ikke kue. Jeg har forsøkt å finne noen uavhengige undersøkelser om kvalitet, men det gir ikke mye svar. JD Power ser ut til å vise at Amerikanske biler er omtrent gjennomsnittlige på kvalitet, dog var det ikke lett å se hva som lå til grunn for den konklusjonen.
  5. Hei godtfolk! Jeg drømmer enda om å kjøpe en Ford F-150, fortrinnsvis 2015 modellen, eller en Raptor nå som det er mulig å få de på grønne skilter. Første reaksjon fra alle som hører om disse tankene går i retning av "Ja lykke til, ramler vel fra hverandre i løpet av første norske vinteren". Må jo si jeg har lurt på det samme selv, og da er spørsmålet mitt til dere: Er det grunnlag for disse fordommene, eller er de nettopp det, kun fordommer? Finnes det noe fakta å oppdrive for å støtte eller avlive disse mytene? Jeg nekter å tro at Amerikas mest solgte bil faller fra hverandre ved første påkjenning, eller at Amerikanere finner seg i vesentlig mindre solide biler enn den gjennomsnittlige Europeer! (For ordens skyld: Jeg tenker her på mekanisk kvalitet og driftssikkerhet, ikke på opplevd interiørkvalitet som lenge har vært et berettiget ankepunkt. Toyota har jo inntil nylig også hatt elendige materialer i interiørene i forhold til BMW/Audi, men ingen ville anklaget de for gjennomgående dårlig kvalitet av den grunn.)
  6. Vil anta jeg ender opp med en Ram 1500 sport - finfin motor og firehjulsdrift, så får jeg heller modifisere den litt underveis om jeg vil ha den mer offroad-vennlig ;)
  7. Mener å huske det var fordi den ikke var godkjent uten baksetene. For å få til dette så måtte biltypen godkjennes på et eller annet vis (i USA?), og det ble fort dyrt. Skulle du ringe og få et annet svar så må du rope ut, jeg ville kjøpt en slik bil på dagen om jeg fikk den inn på grønne skilter!
  8. Konklusjonen var dessverre at det kun er mulig å importere denne som personbil, ikke som varebil. Og da blir det som kjent i dyreste laget!
  9. Da skal jeg ringe biltilsynet i løpet av uken :) Er den lovlig i Sverige så bør den jo være lovlig her, men man kan jo aldri vite...
  10. Hei! Drømmen om en Ford F150 Raptor ser aldri ut til å slippe, så da tenkte jeg å se om dette kunne la seg realisere. Vil det være mulig å importere noe slikt, og registrere den på grønne skilter? Og hvem i Norge kunne hjulpet meg med noe slikt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår