Jump to content
Bilforumet.no
bamse1962

en ny kia som ikke er kommet til norge.

Rate this topic

Recommended Posts

bilen blei lanset fra kia i 2005 og tyskland,danmark,sverige og rusland har den men ikke norge.

jeg har den også men ikke i norge. jeg skriver om bilen med 3 navn i korea er navnet kia bongo3 4x4 double cab.

i resten av asia uten om Indonesia er navnet kia k 2700 4x4 double cab og  i indunesia er navnet kia Big-Up og Kia Travello.

bilen bruker samme motor som kia carnival og andre kia modeller i norge.

så til mitt spørsmål.

hvorfor er ikke denne bilen tatt inn til norge?

i philippines er prisen på bilen nkr 125,500,- for en kia k 2700 4x4 double cab.

og da biligere for andre utgaver av kia k 2700.

post-108811-0-00886200-1392815855_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fremdeles ikke imponert, å jeg må få si at den er en av de mindre pene bilene jeg har sett de siste 10 åra.
Eneste direkte konkurrenten i Norge er Toyota Dyna, og den er heller ikke veldig populær.
All info jeg finner på nettet viser til 3 motorer, 68hk, 90hk(?) og 130hk.
Salgsprisen ville havnet på rundt 250'000kr hvis jeg har funnet de rette tall å regne ut avgifter med. (Reg. som varebil)
Da er det bare 50'000kr opp til de billigste ordentlige pick-up'ene med 3000-3500kg hengervekt og 1000kg + i nyttelast og 150hk+

Finner også ekstremt lite spesifikasjoner, kanskje du kan finne de?
 

Igjen, tror ikke denne ville blitt noen suksess i Norge. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fjerde generasjon (2004-dd)
220px-Kia_K2500_L50_TCI.JPG
magnify-clip.png
Kia Bongo K2500

Den fjerde generasjon ble kjent som Kia Bongo III og modellen ble facelifted igjen. Motorer ble modernisert (nå med en common rail-alternativet) og gradvis ble mer miljøvennlig .

På grunn av strammere utslipp regler 1,2-tonn og 1,4 tonn tunge avviklet i november 2006, og da på grunn av lav markedsføring, Coachvan, van, og lastebiler unntatt ett-tonns og 1,3-tonns alle avsluttet produksjonen i 31 desember 2007. The Bongo III gikk på hiatus mellom oktober 2011 og januar 2012, på grunn av strammere utslippsreglene, men gjenoppstod med en Euro V-kompatibel motor.

En coachvan versjon av Bongo III er fortsatt i produksjon i Indonesia, der det er solgt som Kia Travello.

Navn

I noen markeder, inkludert Europa, Australia og Sør-Amerika, er det Bongo stemplet som Kia K-serien som: K2400 / K2700, men også som "Kia Frontier".

Høyre hånd stasjonen modeller er produsert i Indonesia (lokalt markedsført som Big-Up), mens venstre driv modellene ble produsert i Ecuador 2001-2004. [2]

I Taiwan er Bongo kjent som Kia Kaon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den siden har jeg sett, og det står at den leveres med 80hk, 85hk og 130hk ikke 140hk og 185hk som du skriver lenger opp.
Det står ingenting om egenvekt, nyttelast, hengervekt eller akselvekt, det er denne infoen jeg er ute etter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.