Gå til innhold

Polering av topp på motor

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Da har eg begynt og polere toppen men eg har problem med og få vekk de sorte flekkene i aluminium, eg bruker polishing compound sånn hard bit og multisliper med forskjelig utstyr men det er ikke så lett.

Lurer på om noen her på forumet har erfaring med polering av aluminium og hvilke stoff eg bør bruke for og få det skikkelig blankt og evt hva annet tilbehør eg trenger.

Eg tar nå og bruker stålbørste på maskinen og så videre med filt ruller men den harde biten med polhising compound virker dårlig kan jo være eg bruker det feil for det har ingen eller lite effekt.

 

post-137697-0-30095400-1392499261_thumb.jpg

Her er det svarte flekkene eg snakker om.

 

post-137697-0-19875700-1392499260_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å skru på manifolder, deksler osv for så å glassblåse. Aluminiumen i toppene er av veldig hard legering og er ikke så lett å slipe blanke, dog hjelper det med filtlamell og Autosol - kun for glans.

 

Hvilket prosjekt er dette til?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skulle vel hatt glassblåst men det har eg ikkje utstyr til :), manifoild til innsuget er i plast så det må uansett av.

Det er 1.6 16V til golfen fekk billig motor med girkasse på Olas bildeler, eg har demontert heile motoren og kjøpt inn alt av deler har også fått malt blokka.

Rekner med og få begynne på monteringen av veiv og stempler til helga, har også sendt mail til Velox motor for og høre om de har tid til montering av ventilføringene.

Takk for tipset foresten :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei motoren går enda, men er for lite kompresjon i 2 av sylindrene og den går ujevnt drikker mer og mer olje det kommer ein del blå røyk så det er vel stempelfjærene som er problemmet.

Har renset alle deler som skal tilbake og pakket de ned i plast, blokka er grundig rengjort men noe gjenstår så den må eg ta på ny når alt er ferdig.

Engangshansker ligger klart, dette er første motoren eg overhaler veiven på så eg har kjøpt inn haynes boka sånn att eg får det gjort det skikkelig.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner eg og få det til, det var mest for og lære men skulle hatt benksliper det hadde gjort jobben mye lettere og raskere ser att biltema har benksliper til 299kr de har også poleringsett til benksliper på tilbud til 50kr, sitter og tenker på og kjøpe bare for og ha.

Har "litt" igjen på toppen og det vl vise minimalt igjen når eg har montert toppen men er mest for og lære om polering tt eg gjør dette.

post-137697-0-23852000-1392574002_thumb.jpg

post-137697-0-15334000-1392574013_thumb.jpg

post-137697-0-77134200-1392574077_thumb.jpg

post-137697-0-98147900-1392574095_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår