Gå til innhold

peiling av olje på Audi A6 2.6

Ranger emnet


vegard19

Anbefalte innlegg

Hei.

Kommer med et litt dumt spørsmål.

Etter jeg har peila og sjekka olja så skal jeg sette pinnen nedi igjen.

Men får å sjekke riktig på pinnen skal du sette den ned på første stoppen der eller dytte den helt nedpå? Altså samme som du gjør når du er ferdig med å peile olja. Blei litt dum forklaring men dere skjønner sikkert hva jeg mener.

 

Sånn som idag når jeg peila olja så viser den altfor mye. Mye av gangene syntes jeg den viser for mye.. Er litt rart fordi når den har vist litt lite så har jeg som regel bare etterfylt en liten skvett. Og om jeg sjekker noen dager etter bilen har stått i ro så viser den altfor mye på pinnen. Så for meg så virker det som det er noe rart der.

Noen som vet?

 

 

Mvh. Vegard

 

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo selvfølgelig gjort det.

Men greia er at den viser veldig unøyaktig den peilepinnen.

Har også peilet oljen etter bilen har stått i ro par dager feks, men fortsatt så viser den for mye på pinnen etter at  jeg har etterfylt en skvett med olje..

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også peilet oljen etter bilen har stått i ro par dager feks, men fortsatt så viser den for mye på pinnen etter at  jeg har etterfylt en skvett med olje..

 

Nivået blir jo ikke lavere når du fyller på mer olje... Prøv å holde nivået på 1/2 og 3/4 mellom strekene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Dette har ikke vært noe problem før når jeg har etterfylt litt olje siden bilen bruker litt.

Men nå virker det som det er noe rart med det peilepinnehullet.

Men får prøve å se det ann litt mere.

 

Takk for svar Quattro73.

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge oljenivået er over 1/2 så trenger du ikke etterfylle, er ikke bra å ha for høyt oljenivå.

Så lenge motor har stått noen minutter før peiling, og bilen ikke står i bakke e.l., så skal ikke nivået endre seg. Røret til peilepinnen er festet med o-ring mot blokka, samt festeskrue oppe. Så lenge dette henger som det skal så det ikke være mulig at oljenivå viser forskjellig fra gang til gang.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår