furiaman Skrevet Januar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2014 Hei! Jeg har en 2004 v70 med orginal xenon. Mistet hovedlysene nettopp. I de siste dagene har jeg merket at lysene har litt vansker for å tenne. Blinker litt ved oppstart, spesielt hvis bilen har stått litt. Men plutselig i helga når jeg startet opp, så funka ikke hovedlysene. Sikring er ok, og hører det klikker under dashbord. Noen som har vært borti dette? Styreenhet? Er det flere sikringer til dette?Er mekaniker selv, men dette var nytt for meg.. Alt annet av lys fungerer. Venstre pære ble skiftet for en mnd siden. I display står det bare feil med lysene, som når en pære har gått. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2014 Start med å mål om det kommer strøm frem til ballasten. Syns dog det er rart begge har gått samtidig, mulig bare det er dårlig kontakt ett eller annet sted på vei ut til lysene også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Januar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2014 Jepp. Den gikk i nødmodus på tur til butikken istad, så får begynne med det. Ser fram til 5,5 mil kjøring uten nærlys og trekkraft :-) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 Ser på sikrings/releholder under dashbordet, hvor det er 3 "broer" (ifølge autodata) hvor det er brent, spesielt rundt den nederste. Noen som har vært borti dette? En av de skal være til nærlys ifølge autodata Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 Mener å huske jeg skiftet ut hele sikringsholderen på en sånn en for noen år siden, på en bil som hadde lysproblemer. Så da er nok feilen der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Det var sikringsboksen ja. motorfeilen var sikring 11 i motorrommet som var defekt. Mulig en sammenheng. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg