Gå til innhold

ABS trøbbel på 850

Ranger emnet


O.johnsen

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte en volvo 850 glt 93 mod med abs og servo feil

Ang abs. Abs pumpe durer og går etter jeg rorer bremsene første gang etter motor starter og abs lampe lyser av og til.

Var på verksted og fikk målt sensorene og dem påsto at dem var i orden.

Dette er byttet fra en bil som det var i orden på

Abs pumpe

Abs styreenhet

Og hjerne

Fortsatt samme problem!

Hva kan årsak være? Kan det være sensorer alikevel? Eller abs ringer? ( smuss og skitt)

 

Ang servo så sa samme verksted at tannstang var så treg at derfor servo ikke virket.

Har byttet følgende.

Servopumpe

Tannstang og ytre endeledd

Fortsatt samme feil.

Hva kan være årsak? Eneste som ikke er byttet er jo slangene, tette rør? For all servo olje ble igjen i pumpa under bytte av tannstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vi sto å klorte med dårlig servo på en 740. volvo e vel volvo. vi fant et rør som var bøyd i litt rar vinkel og byttet dette. hadde ligne problem som det du beskriver. et triks jeg plukket opp på et forum en gang i tiden var å sette trykkluft på servo tanken (så du får overtrykk og presser oljen ned?) sikkert vært et forsøk. vi herjet med å vri rattet helt til enesiden også til den andre ca 30 ganger før det begynte å bli gøy igjen.

 

utover det vet jeg at 850 ofte har feil med abs modulen (styre dingsen)? kanskje du har en gåen sikring eller lignes? kan være selve kontakten til abs eneheten er dårlig, isåfall dynk den i elektroclean og ta den av og på et par ganger ;)

 

håper noe av dette hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

kanskje d er samme problemet jeg har med abs.
Lampa begynner som regel å lyse etter et par mil kjøring, og da har jeg ingen abs.
I går oppdaga jeg at jeg ikke hadde abs selv om lampa ikke lyste?

Er d eventuellt dyrt å skifte den ringen?

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje d er samme problemet jeg har med abs.

Lampa begynner som regel å lyse etter et par mil kjøring, og da har jeg ingen abs.

I går oppdaga jeg at jeg ikke hadde abs selv om lampa ikke lyste?

 

Er d eventuellt dyrt å skifte den ringen?

Er veldig kjent problem med deffekt ags enhet på volvo v70 og 850, abs-en virker når det er kaldt. Det som skjer at det er dårlig kontakt i en eller flere loddepunkter inni enheten og når motoren blir varm så utvider dette seg og da blir det ikke kontakt lenger. Finn delenummet på den elsktriske deler og kjøp en ny en på ebay til 1/3 av prisen det koster i Norge. Få lest ut feilkoder først.  Om det var en deffekt abs ring så ville du hatt problemet hele tiden. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår