Gå til innhold

tob32

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tob32

  • Bursdag 10/09/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    elektro, gammle radioer og håpløse prosjekt biler :D
  • Biltype (eks Audi)
    peugeot 404
  • Årsmodell (eks 1995)
    1960
  • Yrke eller sivil status
    sjefs bæreneger
  • Motor (eks 1.6)
    1,6
  • Fylke
    hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    mathopen, bergen

tob32's Achievements

  1. bilder av prosjektet. har fått på rustgrunning på de største flatene. så legger ved bilder av fremgangen
  2. du kan prøve å se om du finner gull på disse sidene. de har veldig mye til golf 1 http://www.techtonicstuning.com http://www.germanautoparts.com http://www.autohausaz.com http://www.parts4vws.com min favoritt side for kresene golf deler: http://www.vwheritage.com/ http://www.vwheritage.com/vw_parts_Air-Filters-Intake_act_page.render_pageID_1076_lang_EN_country_GB.htm
  3. prøv å ta kontakt med audi VW klubben i bergen, vet de har kjørt til noen spasalister i polen som bytter/overhaler hele kassen for en 20 000. utover det er det vel viktig å finne en girkasse med de samme tallene som på lappen din her ;) fins sikkert bare 2-3 forskjellig typer.
  4. hei, vi sto å klorte med dårlig servo på en 740. volvo e vel volvo. vi fant et rør som var bøyd i litt rar vinkel og byttet dette. hadde ligne problem som det du beskriver. et triks jeg plukket opp på et forum en gang i tiden var å sette trykkluft på servo tanken (så du får overtrykk og presser oljen ned?) sikkert vært et forsøk. vi herjet med å vri rattet helt til enesiden også til den andre ca 30 ganger før det begynte å bli gøy igjen. utover det vet jeg at 850 ofte har feil med abs modulen (styre dingsen)? kanskje du har en gåen sikring eller lignes? kan være selve kontakten til abs eneheten er dårlig, isåfall dynk den i elektroclean og ta den av og på et par ganger ;) håper noe av dette hjelper
  5. mit første prosjekt var en ihjelrustet invalidmoped, men som du sier er du ute etter en billig prosjekt bil. noen som e forferdelig lett skrudd og forsovet enkelt å få tak i deler til er gammle golfer, har selv en mk1 cab som jeg lærte mye av å skru på. 2CV ene er artige de og, disse er vist latterlig lette å skru på så kan være fint å få tak i en sån. men for å få tak i en bil som det e håp for er jeg redd du må ut med rundt 6-10 tusen
  6. får vel legge ut våre biler og mopeder, motorsykkler :) partner saxonett, 50cc 1-1.5HP og honda cb550T peugeot 404, under arbeid som dere sikkert ser. gammelt familie klenodium mercedes w123 1977mod. tidligere eier er selveste Karsten Moholdt :) kommer med bulk i forskjermen laget av nåværende direktør i KM. (datteren) her med herlig bilde av eieren og lille gullet mitt da, en sliten golf cab. trilt snart 260 000 denne får vi desverre ikke kjøpe, ettersom detet bilde lakk ut facebooken
  7. føler meg kanskje litt dum nå, men hvorfor ikke en golf 18 GTI cab? har en 1,6 stående i garasjen som jeg er veldig fornøyd med, 260 000 på telleren e jo litt imponerende for en golf
  8. da har vi lempa gamlo opp på hengeren og alt gikk vel til eidfjord. så nå blir det spenede å se over vinteren hva de får til :)
  9. jess, da har den fått nye bremser og mer eller mindre klar for lakering. dette tror jeg blir gode greier. legger ved link til bilder, er ikke sikkerpå hvor politelig dette er. http://imgur.com/a/eB4XG
  10. da har vi fått unnagjort loppemarked, og fått en ny veteran på tunet som vi skal ta oss av seinere. men vi fikk gamlo opp på bukken idag, så ikke så verst ut, bilder: [ATTACH]37904[/ATTACH] [ATTACH]37905[/ATTACH] [ATTACH]37906[/ATTACH] [ATTACH]37907[/ATTACH] [ATTACH]37908[/ATTACH]
  11. så då har vi komt litt lengre, mye småplukk er blitt gjort og bilen begynner å bli rustfri per definisjon. det har skjedd mye i det siste så har ikke blitt så mye tid til overs til å skru. men nå har ting roet seg og prosjektet begynner å få fart på seg igjen. [ATTACH]34904[/ATTACH] begynner å bli bra [ATTACH]34905[/ATTACH] nesten perfekte linjer mellom bak pannelet og bagasjelokket [ATTACH]34906[/ATTACH] mye småsveising og rustfjerning [ATTACH]34907[/ATTACH] sveising er kjekt det
  12. ja se der ja, ser jo nesten helt like ut. håper resultatet blir i samme gate som den på bildene her ja. hadde vært tøft med en så strøken bil
  13. yes, tidenflyr og der er blitt september. baksjermene har komt på plass bak og ting begynenr å se bra ut. så nå begynner snart den store jobben, å pusse alt ned og klart til lakering. [ATTACH]33446[/ATTACH] [ATTACH]33448[/ATTACH] så då har vi gjort klart for siste resten av sveising bak. er en del arbeid men regner med det går relativt smertefritt. farfar e en helt med sveisapparatet sån ser det ut der den står nå, baksjermen kan man såvidt se helt til venstre. [ATTACH]33447[/ATTACH]
  14. yess da, tiden flyr av gårde og nå har turen stått for andre siden. er egentlig ikke så forferdelig mye mer som har skjedd siden sist. så legger nå ut noen fler bilder av hva vi har gjort. [ATTACH]33354[/ATTACH] etter en del kapping og saging har resten av rompestompen komt av bilen. mye rust å kose seg med her ja. [ATTACH]33355[/ATTACH] så sån ser det ut nå, omtrent alt og litt av alt mangler [ATTACH]33356[/ATTACH] innsiden på den nye innerskjermen, helt rustfrit jo. gode ting [ATTACH]33357[/ATTACH] vekt reduksjon e en viktig ting i racing verden, gjerne ikke når man resturerer bil? [ATTACH]33358[/ATTACH] sån ser den nye baksjermen ut på udyret. vakkert
  15. ja, da har gammlefar hvert på peugeot treff i stavanger for å møte en dele mann. så nå har vi fått to nye baksjermer og bakasjelokk + litt små knask. [ATTACH]33022[/ATTACH] da har doningen snudd så arbeidet blir lettere bak [ATTACH]33023[/ATTACH] sete og den slaks unyttige ting må ut før man finne frem den store sinte vinkelsliperen [ATTACH]33024[/ATTACH] deler fikk vi av snille mannen i stavanger [ATTACH]33025[/ATTACH] nydelig [ATTACH]33026[/ATTACH] da var skjermen kappet av og klar for å få noe nytt. noe smårust må selvsakt fixes før vi får på de nye fine delene våre.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår