Gå til innhold

oljelampa lyser

Ranger emnet


toazty

Anbefalte innlegg

Oljelampa lyser etter 5 min kjøring. kommer litt kjappere ved høyt turtall.

det er nok olje på bilen, ingen utvendig lekasje.

det begynner også å rasle litt i motor, og det blir bare værre og værre.

har kjørt 1 km totalt etter problemet. nå har jeg latt bilen stå i noen dager, og det skal den fortsette med.

longlife opplegget er ikke helt til å stole på har jeg lest, så lurer på hva som kan vær skaden.

ringte en lokal mekaniker og han var skråsikker på motorskade pga longlife service , men kunne godt prøve å fylle på noe tykkere spesial olje for å se om det ble bedre, som han har hatt delvis hell med noen ganger.

men motorskaden ville fortsette å være der sa han.

 

sendte også mail til møller , og de ringte 2 min etterpå for å fortelle meg at jeg måtte la bilen stå.

så kunne dem sende falcken og få den inn på sjekk.

han på møller var heller litt avslappa til hva som var galt og begynte å snakke om oljefilter, koksing etc...

 

problemet er jo pengene. kostnaden på dette høres ikke helt bra ut. så lurer på om bilen skal få stå i garasjen pengene en gang kommer.

noen som har vært borti problemet ?

hvis motorskade, er det da hele motoren som må byttes? og hva er egentlig wors case scenario her?

kan det også bare være en liten filleting?

 

Audi a6 1.8T 2003 , 180.000km.

 

alle servicer tatt på møller, longlife.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett oljesil. Hvis du følger Longlife intervall på oljeskift, altså kun hver 30000km, kokser oljesila igjen. Bunnpanna må ned å sila rengjøres, evt byttes. Er endel jobb.

 

Har du bare kjørt 1km etter problemet oppstod har det antagelig gått bra med motoren. Bare ikke kjør mer med den..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, litt småletta nå hvis dette stemmer. men er det mulig å få fjernet dette på noe måte? hvilke forhåndsregler kan jeg ta for at det ikke skal kokse seg?

 

For å rense/fjerne koksen i olje-pickup må bunnpanna ned (for tilkomst). For å unngå at det skjer igjen, bytt olje minst hver 10.000 km.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2 Faults Found:
18017 - Crash Shut-Down Activated
            P1609 - 35-00 -
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
            P0011 - 35-10 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent

 

kun disse feilkodene som kom opp. men klarer ikke heilt å se sammenhengene med mitt problem og en av disse feilkodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår