Gå til innhold

Blinkrelé for LED-pærer.

Ranger emnet


butikkhylle

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt meg LED-pærer til blinklysene på eBay og grunnet at de trekker mindre strøm enn vanlige pærer så veksler reléet med dobbel hastighet... derfor må jeg ha et nytt relé.

 

Spørsmålet er hvordan jeg løser dette mtp. at i min bil (3BG) er blinkrelé og varselblink-bryter en og samme del.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier er blinkrelé innebygget i nødblink-knappen på din bil, noe som vanskeliggjør bytte av relé. Om du absolutt skal ha LED-pærer i blinklys så må du ha pærer med innebygget motstand tilsvarende originale glødepærer (21W) eller kjøpe motstander som du selv monterer inn paralellt med blinklys på høyre og venstre side.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også byttet LED i hele bilen, men av den grunn til at blinklysene blinker raskere har jeg droppet å byttet i blinklysene ;) Jeg har "lik" bil som deg

 

Tjener ingenting på å sette inn LED der. Ser ikke forskjell fra LED og vanlige. De trekker mindre strøm ja, men blinklysene er jo noen lys som ikke står på så mye om gangen ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser kanskje ikke forskjell i originalyktene, men jeg har disse og her ser man veldig forskjell, mye klarere og sterkere lys :)

 

I morgen blir det innkjøp av disse så får vi se. Da vil de ikke trekke mindre strøm uansett da siden man må kompansere for de tapte 16W, men man vil få tilbake normal blinkefunksjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår