Gå til innhold

Registerreim problemer golf 2.

Ranger emnet


Golf Mk2 Deep Blue

Anbefalte innlegg

Skal montere nye regreim på bilen min.

 

Men jeg ser at kamhjulet,hjulet til pumpa lengere nede på blokka ikke har de merkene som de skal ha..altså de har merker...men er UMULIG å få de i den posisjon som de skal ha ifølge div tegninger om regreimoppsett:(

 

Kamdrev har prikk på utsiden og hakk på innsiden

 

drevet til pumpa har OT og prikk på utsiden.

 

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det en bensinmotor.

Og det hjulet du beskriver litt lengre nede på blokka er vel det som driver oljepumpe og fordeleren.

 

Om ikke den gamle reima var tatt av så kunne du merket den gamle med f.eks korrekturlakk på hvert hjul, og så telt opp tenner på den nye reima slik at det passer.

 

Det viktigste er at veiv og kam er rett. Se at fordeler er på rett merke så er trolig det midtre hjulet noenlunde rett også.

I verste fall må du løsne og vri fordeleren etter skifte for å få rett tenningstidspunkt.

 

 

Med guiden til Quattro73 så går nok dette bra :)

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html

 

--

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja det hjulet lengere nede på blokka driver fordeler og den pumpa på blokka..men er det en oljepumpe midt på blokka da?:P

 

tja..tenkte jeg skulle få stilt inn alt riktig nå da vøtt..holder på og bygge bilen serru.

 

har lang tråd på vacn med bilder..men gikk ikke og laste opp bilder her:S

 

De var for store

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fy faen å jeg sliter med og få den forbanna reima riktig på når merkene er der de skal ass..har sjekket at sylinder 1 er akuratt på dødpunktet på toppen..ser ett merke i hullet ved girkassa også.

Men når alt er lina opp slik det "skal" være så får jeg faen ikke reima på...tenna går IKKE nede i "hakka" på hjulet på kamhjulet..men om jeg drar veivhjulet litt til siden..altså 0,3-0,5cm så får jeg det på og kan stramme det samt skru til strammerulla.

Meen da er veivhjulet bittelitt feil:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er det nærmeste du kommer så er det ok ;)

 

Reima ligger akkurat som på bildet under? Husk at en halv cm på veiva utgjør en del, juster derfor veiva til ØD og etterjuster kammen slik at tennen på reima går nedi kamdrevet (den veien som er nærmest merket).

 

regreim8vmerker.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår