Gå til innhold

Golf Mk2 Deep Blue

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Golf Mk2 Deep Blue

  • Bursdag 04/18/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf 2 Deep blue
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Bilselger
  • Motor (eks 1.6)
    1,6/1,8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    32/36dgv,grenrør,misab,ny porta topp,letta svinghjul,kn filter,288Graders trimkam++
  • Fylke
    telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Skien

Golf Mk2 Deep Blue's Achievements

  1. kjøp ALT nytt;) så slipper du problemer og dyrt erre ikke. Akuratt kjøpt ALT bak der og kosta ikke skjorta:) Brukte: www.skruvat.no (komplette bremsebånd med alt klar til å montere inn,tromler, spindler) www.ebay.com (bakre del av trommel) "den som ruster mest etter min mening" disse kostet litt..men er verdt det når det er nytt:) og div møller forhandlere. Så slipper du problemer:D
  2. fy faen å jeg sliter med og få den forbanna reima riktig på når merkene er der de skal ass..har sjekket at sylinder 1 er akuratt på dødpunktet på toppen..ser ett merke i hullet ved girkassa også. Men når alt er lina opp slik det "skal" være så får jeg faen ikke reima på...tenna går IKKE nede i "hakka" på hjulet på kamhjulet..men om jeg drar veivhjulet litt til siden..altså 0,3-0,5cm så får jeg det på og kan stramme det samt skru til strammerulla. Meen da er veivhjulet bittelitt feil:(
  3. ja men det som er så forbanna merklig er at uansett hvordan jeg monterer reimhjula..altså uansett hvem side jeg har ut eller inn så får jeg ikke punktene på rett plass iforhold til dette bilde:S
  4. tja det hjulet lengere nede på blokka driver fordeler og den pumpa på blokka..men er det en oljepumpe midt på blokka da?:P tja..tenkte jeg skulle få stilt inn alt riktig nå da vøtt..holder på og bygge bilen serru. har lang tråd på vacn med bilder..men gikk ikke og laste opp bilder her:S De var for store
  5. haha..glemte skrive det da:P 1,8l PG blokk og 1,6 EZ topp;)
  6. Ja det var det da..hvordan finner jeg ut det? Vet at styrken står på toppen av bolten, er jo noen andre siffer der også..men forskjellige på mange. akuratt hva skal jeg se etter? Vet at på understellet mitt har jeg vel mest 10,9/12,9 og ett par 8,8 ellerno:)
  7. Skal montere nye regreim på bilen min. Men jeg ser at kamhjulet,hjulet til pumpa lengere nede på blokka ikke har de merkene som de skal ha..altså de har merker...men er UMULIG å få de i den posisjon som de skal ha ifølge div tegninger om regreimoppsett:( Kamdrev har prikk på utsiden og hakk på innsiden drevet til pumpa har OT og prikk på utsiden. What to do?
  8. jeg spør om det her fordi den løsninga der virker litt hardhendt:P Hadde håpet det var en annen løsning da vettu.
  9. har montert nye klips også hele veien. Men skjønner faen ikke hvordan jeg får på lista igjen. any1? Gjerne med bilder eller film? hehe..vil ikke ødlegge listene da de er dyre og bilen er jo nylakka så vil heller ikke lage riper:( på forhånd takk
  10. Nei jeg har leita legne etter visse bolter:) har måtte bestille en og en bolt til tider direkte fra fabrikk da "tools" her i fjorden ikke hadde bolten jeg ville ha. Nei jeg har bytta ut ALLE bolter på hele bilen med rustfritt der man kan skru i rustfritt.Ellers har jeg oppgradert alle bolter/muttere/skiver på hele bilen jeg bygger nå. denne skal "aldri" ruste igjen:) Men jeg har også skrudd i rustfrie bolter i bremsesystemet..så dekt i de plasti dip som er relevant til denne tråden for at de skal holde seg fine
  11. rustfritt stål reagerer ikke med støpejern det? det reagerer mot alu aller mest. Jeg har ALDRI angret på og satt i de aller beste boltene..På bilen jeg bygger nå har jeg nesten alene brukt 10,9 eller 12,9 bolter og stort sett rustfritt. Foruten noen ytterst få bolter som man kun får tak i orginale fra vw...Men disse har jeg skrudd på og dynket i plasti dip eller rustgrunning
  12. Ja jeg gjorde akuratt det du sa:) kanonbra det..Gjenget opp til M12..fikk tak i en pinnebolt..tok båndslipern og slipte til 4 kanter på pinnebolten..klinte inn pinnebolten med loctite gjengetettning. og skrudde i.
  13. ah..jeg dro til med 80Nm jeg da like godt i kryss stil! hehe.. blir det no stress da? Må ikke løsne på de?
  14. Noen som vet hvor mye man skal dra disse 6 boltene til med? har hørt 60nm og 1/4dels rundt..og 80nm reint?!?! hva stemmer?
  15. da har jeg løst dette som ses på vacn:) Blei å gjenge opp til m12..skrudd inn en pinnbolt med locktite gjengetettning rundt...når det gjelder aluspon i kjølevannet så er det ikke værre enn at jeg f.eks flusher motor godt før jeg bruker bilen:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår