AutoSnuskus Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Hei hei Ja så begynte den fuske. Åpner panseret og konstaterer at luftspjeldet åpner og lukker. Hva styrer dette? Overstyrer jeg med håndmakt går den greit. Håper på svar for videre feilsøking og tips. Caddy 2003, 1,9 TDI Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet September 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Forslag noen? Når jeg nå starter den opp igjen vibrerer spjeldet og lager lyd.. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Vakumlekkasje? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet September 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Er vel en plan å se etter no sånt i morgen ja men vet ikke helt hva jeg ser etter, eller rettere sagt hvor. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet September 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 Hjelp? Venter på at Møller skal ringe meg opp igjen, men håper på noe enkelt jeg kan se etter selv før jeg må sette den inn. Er dette noe å kjøre diagnose på kanskje? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet September 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 Ikke mye hjelp å få derfra annet enn at jeg fikk bekrefta at spjeldet funksjon er som jeg mistenkte bare for å åpne / lukke å gi en myk start / stopp. Så hva styrer dette, tenninga? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 20, 2013 Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 Hvor sitter dette luftspjeldet da? Er det på innsugsmanifolden? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet September 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 [ATTACH]40467[/ATTACH] Rød pil er spjeldet. Grønn pil er mekaniske dingsen som beveger seg med. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 20, 2013 Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 Ta diagnose og se om du får noen koder,ellers det gasspedalen som styrer gasspjeldet enten via wire eller elektronisk. Om det ikke er feilkode så prøv og grunninstille gasspjeldet,det kan vel de fleste verksted gjøre med diagnoseapparat. Om du skal grunninnstille gassjeldet er det greit og rengjøre det skikkelig. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 20, 2013 Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 Det der er jo EGR-systemet, men uansett så må det nok en feilsøking til. Hvordan blir den om du plugger vakuumslangen til systemet? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet September 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 Ta diagnose og se om du får noen koder,ellers det gasspedalen som styrer gasspjeldet enten via wire eller elektronisk.Om det ikke er feilkode så prøv og grunninstille gasspjeldet,det kan vel de fleste verksted gjøre med diagnoseapparat. Om du skal grunninnstille gassjeldet er det greit og rengjøre det skikkelig. Nei dette spjeldet åpner og lukker kun for og ved start stopp av motoren. Møller bekreftet også dette og at det er flere spjeld. Det der er jo EGR-systemet, men uansett så må det nok en feilsøking til.Hvordan blir den om du plugger vakuumslangen til systemet? Tja, frister jo prøve. Sånn jeg forsto møllermannen så var spjeldets funksjon å gi en "myk" start - stopp. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet September 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2013 Vært ute å kjørt nå, tilsynelatende ok uten at jeg har gjort noe. Sånn jeg forstår det kan jeg bare låse dette spjeldet om det blir noe problem så må jeg ev kvele den for å stoppe? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 21, 2013 Rapporter Share Skrevet September 21, 2013 Om du slår av dieseltilførselen, så stopper motoren, enkelt å greit, uten drivstoff, ingen gange. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg