Gå til innhold

Hvordan løsne bolt til bærearm (T4)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Driver og demonterer nedre bærearm på sjåførsiden. Bolten som går igjennom den bakre fòringa sitter DØNN FAST! Vi har fått av mutteren og fjernet ei låseskive som satt i bakkant, men fortsatt vil den ikke rikke seg en millimeter. Er det noe mer som holder dritten på plass? Når jeg skrur på den så beveger både bærearmen, foringa og alt på seg. Har prøvd å skru, slå med slegge og nå det siste desperate forsøket (ja jeg vet....very ladylike) gikk jeg altså på med ei snekkertvinge.... bare for å prøve... Tips anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det skal ikke være noe som holder bolten fast.

 

En løsning kan være å varme opp området med en gassvarmer og prøve å løsne mutteren/bolten. Vær i så fall forsiktig så du ikke tenner til noe helt frivillig.

 

En annen løsning er å lage "en rift" med en liten skjærer slik at du får et tykt skruejern for å holde og skru på "baksiden" av bolten... Da kan to personer forsøke å løsne bolten fra hver sin side (ikke alltid dette lar seg gjøre grunnet plassering av bolten).

 

For faktiske råd hvis ingen av de over fungerer for deg anbefales å besøke en mekanisk verksted og høre om de har noe lubrikat eller noe som kan hjelpe deg.

 

Lykke til!

 

http://www.fleregrunner.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar :) Det er en T4. Jeg forsøkte med gassbrenner, men fikk etterhvert fryktelig lyst til å tenne på hele bilen igrunn siden bolten satt like fordømt fast og jeg var redd for å smelte pakningen eller gummihylsa eller hva man nå skal kalle den. Endte opp med å få ett verksted til å gjøre det på den siden det satt så innmari godt. Gikk tom for kreative idéer rett og slett, men tusen takk for tips. Det kunne jo ha fungert:) Gassbrenner har funket bra før på andre muttere og bolter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår